اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 23 مرکز فرهنگی هنری کانون در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی از فعالیت 23 مرکز فرهنگی هنری ثابت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی خبر داد.

فعالیت 23 مرکز فرهنگی هنری کانون در آذربایجان غربی

جواد زاهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 23 مرکز فرهنگی هنری ثابت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت پنج کتابخانه سیار روستایی در استان، تصریح کرد: یک کتابخانه سیار شهری و چهار کتابخانه پستی در ارومیه و شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی اذعان داشت: تعداد مراکز کانون در هر شهرستان با توجه به جمعیت کودک و نوجوان در آن شهرستان راه‌اندازی می‌شود، این نیاز در شهرهایی مانند ارومیه، ماکو و خوی با توجه به جمعیت کودکان و نوجوانان این شهرستان بیشتر به چشم خورده و لازم است در این شهرستان‌ها دو مرکز کانون کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شود.

این مسؤول با اشاره به مشکلات کانون، اعلام کرد: قدمت بسیاری از ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های استان به سال‌های قبل از انقلاب یا دهه هفتاد برمی‌گردد که نیازمند توسعه و تعمیرات اساسی است که حتی بعضی از این ساختمان‌ها از داشتن سالن‌های نمایش و بسیاری از امکانات دیگر محروم هستند.

زاهدی با بیان اینکه کانون پرورش فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان در محورهای فرهنگی، هنری، علمی و ادبی فعالیت می‌کنند، افزود: کانون برای تربیت و پرورش گروه سنی شش تا 17 سال فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان این استان با حضور در کانون و با محوریت مطالعه کتاب با قوانین و حقوق شهروندی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: کلیه فعالیت‌های کانون به صورت غیرمستقیم در مسیر پرورش ایرانی اسلامی و اجتماعی کودکان قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه نمی‌توان به صورت قطعی گفت کدام یک از فعالیت‌های کانون پرورش فکری از بقیه مخاطب بیشتری دارد، اذعان داشت: فعالیت‌های کانون به صورت زنجیره‌ای به هم وابسته هستند و هر یک پایه و اساس دیگری را شکل می‌دهند.

زاهدی با اشاره به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اعلام کرد: عروسک‌هایی که در کارگاه عروسک‌سازی ساخته می‌شود در نمایش عروسکی مورد استفاده قرار می‌گیرد یا آنچه در کارگاه کاردستی ساخته می‌شود در انیمیشن یا نمایش خلاق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر یک مرکز فراگیر مجهز به دستگاه‌های ضروری در استان آذربایجان غربی ویژه کودکان و نوجوانان با ویژگی‌های خاص ناشنوا، نابینا و اوتیسم در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر با آموزش و پرورش استثنایی همکاری و  فعالیت می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: کانون زمینه‌های لازم برای آموزش و بهره‌گیری کودکان استثنایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه تمامی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست یا بد سرپرست که تحت پوشش بهزیستی هستند می‌توانند از فعالیت‌های کانون استفاده کنند، یاد‌آور شد: تاکنون در بسیاری از مراکز در شهر ارومیه و سایر شهرستان‌ها به صورت رایگان به این کودکان ارائه خدمات شده است.

انتهای پیام/61009/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول