به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی حاجتی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانشآموزان گیلان در لیگ علمی اظهار کرد: به طور معمول جلسات بنده با اولیا، مربیان و مشاوران بوده و کمتر چنین جلساتی با حضور دانشآموزان دارم.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا فضای رقابت و مشارکت دستهجمعی را در مجموعه آموزش و پرورش تعمیم دهیم، افزود: دانشآموزان فرصتهای زیادی دارند و این لیگ علمی یک نوع یادگیری مشارکتی را تعمیم میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه برگزاری چنین لیگهایی از گوشهگیری دانشآموزان جلوگیری میکند، ادامه داد: لیگ علمی فرصتی ایجاد میکند تا دانشآموز در یادگیری تمرکز داشته باشد و بهترین تصمیمها را بگیرد.
وی با تصریح بر اینکه با چنین برنامههایی روحیه خودباوری را در دانشآموزان گسترش میدهیم، خاطرنشان کرد: ناامیدی، دشمن یادگیری است و باید در دانشآموزان فضای امید را تقویت کنیم و گسترش دهیم.
حاجتی با اشاره به اینکه دانشآموزی میتواند در حوزههای فرهنگی موفق باشد که به آینده امیدوار بوده و مدیریت زمان داشته باشد، یادآور شد: اگر قرار است دانشآموزان قلههای افتخار را فتح کنند باید مدیریت زمان داشته باشند و قدر و منزلت زمان را بدانند.
وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مهارت علمی را به صورت دستهجمعی پیش ببریم میتوانیم بسیار موفق شویم و بچهها پیشخوانی داشته باشند یعنی اینکه دانشآموزان قبل از ورود به کلاس مطالعه کنند و ذهن آنها واضح و روشن باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه دانشآموزان باید کیفیت مطالعه را به خوبی بشناسند، تصریح کرد: مربیان، کارگزاران و خانوادهها باید انرژی مثبت و خودباوری را در دانشآموزان تقویت کنند.
وی نقش والدین و خانوادهها را در تحقق این موارد بسیار مهم دانست و گفت: خانوادهها باید فضای آرامش را در داخل خانهها فراهم کنند و به بچهها انگیزه دهند.
حاجتی از مشارکت کنندگان در برگزاری لیگ علمی قدردانی کرد.
به گزارش فارس، در مراسم مذکور دانشآموزان مدارس مختلف گیلان که موفق به اخذ مدارج اول تا سوم در نخستین لیگ علمی استان شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/84004/ز30