اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد

برگزاری همایش دوسالانه واعظ قزوینی در ایام محرم‌ و صفر/ وجود 1200 مداح در قزوین

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری همایش دوسالانه واعظ قزوینی در ایام ماه محرم و صفر در این استان خبر داد.

برگزاری همایش دوسالانه واعظ قزوینی در ایام محرم‌ و صفر/ وجود 1200 مداح در قزوین

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه واعظ قزوینی از شعرای بزرگ و بنام بوده در همین راستا همایش دوسالانه این شاعر در ایام ماه محرم و صفر در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش دوسالانه واعظ قزوینی تا ابعاد بین‌المللی پیش می‌رود و امسال نیز به صورت ملی انجام شده و در همین زمینه فراخوان هم داده می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه هنرهای استان اصفهان زاییده قزوین است، عنوان کرد: استان قزوین از گذشته دارای مکاتب معماری، نقاشی، نگارگری، تعذیه، خطاطی و شعر آیینی بوده و به همین دلیل باید مکاتب قزوین احیا شود که در همین راستا دبیرخانه احیای مکاتب قزوین برگزار می‌شود.

* وجود 1200 مداح و 2000 هیئت مذهبی در قزوین

نعمت‌اللهی عنوان کرد: با توجه به بررسی صورت گرفته در حوزه مداحان تعداد یک هزار و 200 مداح در استان قزوین وجود دارد و همچنین این استان دارای  900 دانش‌آموز مداح نیز است.

این مسؤول با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی در استان قزوین افزود: تعداد 170 مؤسسه قرآنی در این استان احداث شده که این مؤسسات در مرکز استان قزوین و در شهرستان‌ها نیز وجود دارد و همچنین 2 هزار هیأت مذهبی نیز در این استان تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از وجود 118 خانه عالم در این استان خبر داد و عنوان کرد: تعداد 26 خانه عالم در قزوین، 18 خانه عالم در شهرستان تاکستان، 12 خانه عالم در شهرستان آبیک، 11 خانه عالم در شهرستان البرز، 40 خانه عالم در شهرستان بویین‌زهرا و 14 خانه عالم در شهرستان آوج احداث شده است.

نعمت‌اللهی مطرح کرد: اعتبار لازم برای احداث خانه‌های عالم از اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران بوده است.

وی با اشاره به اهمیت احداث خانه‌های عالم و استقبال مردم جامعه از احداث خانه‌های عالم خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تعداد 200 خانه عالم نیز در مناطق مختلف استان قزوین با توجه به نیاز احداث شود.

انتهای پیام/77003/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول