اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خبر داد

آموزش‌های تخصصی شغلی رایگان برای بانوان روستایی بوشهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از آموزش‌های تخصصی شغلی رایگان برای بانوان روستایی استان بوشهر خبر داد.

آموزش‌های تخصصی شغلی رایگان برای بانوان روستایی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فاطمه دهقانی بعد از ظهر امروز در مراسم روز ملی مهارت در بوشهر با اشاره به اهمیت مهارت‌آفرینی برای جوانان اظهار داشت: ایجاد مهارت سبب بهبود وضعیت اشتغال می‌شود و تقویت زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح مهارت شهروندان از دغدغه‌های عمده مسئولان است افزود: اطمینان از داشتن مهارت‌های مناسب که بتواند قابلیت اشتغال افراد را افزایش دهد و به ایجاد شغل در زمان حال و آینده کمک کند نیز بسیار مهم است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر در کنار طرح‌های آموزشی و فرهنگی و طرح‌های امید اجتماعی و ...، ارائه آموزش‌های شغلی و تخصصی نیز پیش‌بینی شده که بدون تردید نقشی موثر در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و بانوان عزیز دارد.

دهقانی یادآور شد: ابتدا نیازسنجی لازم صورت گرفته و متناسب با آن نیازها، آموزش‌های مورد نیاز به صورت رایگان در مناطق روستایی استان برای بانوان ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: زنان در کشورهای در حال توسعه، امید اول برای ارتقای خانواده‌ها و رشد و توسعه کشور خود محسوب می‌شوند و بدون تردید، موفقیت زنان کارآفرین در جوامع، نه تنها سبب سود مالی و اقتصادی می‌شود بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی نیز ایجاد خواهد کرد.

دهقانی گفت: در استان بوشهر، بانوان قابلیت‌های بالایی در عرصه کارآفرینی دارند لذا در سال اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

وی همچنین به تفاهم‌نامه منعقده بین نیروگاه اتمی بوشهر و صنعت نفت با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اشاره کرد و افزود: با تدابیر استاندار بوشهر و در راستای افزایش مهارت جوانان و ایجاد اشتغال پایدار این تفاهم‌نامه منعقد شده و بر این اساس، جوانان جویای کار پس از کسب مهارت لازم در صنایع نفت و گاز و همچنین نیروگاه اتمی مشغول به کار خواهند شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: این تفاهم‌نامه در واقع برای آموزش 23 هزار جوان جویای کار در عرصه‌های نفت و نیروگاه اتمی منعقد شده است که 13 هزار نفر در بخش نفت و 10 هزار نفر نیز در بخش نیروگاه، آموزش‌های تخصصی لازم را فرا می‌گیرند.

دهقانی بیان کرد: فاز دوم طرح امید اجتماعی در واقع ارتباط بین حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را قوی‌تر می‌کند و امیدواریم با موفقیت اجرایی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تاکیدی که نسبت به مشارکت اقتصادی و اجتماعی بانوان دارند، زمینه‌های لازم برای ارائه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان فراهم شده تا از این طریق شاهد توان‌افزایی بانوان بوده و نهایتا شاهد توسعه و پیشرفت استان نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/2451/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول