اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

تصور نادرست هورمونی بودن مرغ در میان مردم باید اصلاح شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تصوری غلط در بین مردم مبنی بر هورمونی بودن گوشت مرغ‌ها رواج یافته است که باید این تصور از بین برود.

تصور نادرست هورمونی بودن مرغ در میان مردم باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم مهری عصر امروز درمراسم برداشت گندم و شکرگزاری این محصول در روستای مشک آباد هشترود اظهار داشت: احیاء و بازسازی شرکت های تعاونی روستایی جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به کشاورزان و بهره‌برداران می تواند زمینه اشتغال پایدار و تولید راندمان محصولات کشاورزی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی اولویت های جهاد کشاورزی استان است افزود: با برداشت های امسال در کشور ببه مرز خودکفایی و خود اکتفایی می رسیم.

مهری با اشاره به انتشار شایعات مختلف در فضاهای مجازی مبنی بر هورمونی بودن مرغ بر سالم و با خاصیت بودن گوشت مرغ های تولیدی تاکید و تصریح کرد: متاسفانه تصوری غلط در بین مردم مبنی بر هورمونی بودن گوشت مرغ ها رواج یافته است که اصلا چنین چیزی در استان وجود ندارد و باید این تصور از بین برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با انتقاد از صندوق بیمه محصولات کشاورزی ابراز داشت: متاسفانه این صندوق نمی تواند به تعهدات خود عمل کند.

این مسئول با اشاره به لزوم مدیریت پوشش بیمه‌ای برای حمایت از ریسک‌پذیری کشاورزان گفت: بیمه محصولات کشاورزی باید فراگیر، جدی و الزامی شود.

خرید 500 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان

اسفندیار ابوالحسنی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 کشور نیز گفت: امسال پیش بینی می شود 500 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود که تاکنون 200 هزار تن آن خریداری شده و بیش از 30 میلیارد ریال نیز تاکنون به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

ابوالحسنی ادامه داد: هیچ گونه مشکلی در خرید و ذخیره سازی گندم وجود ندارد و پرداختی وجوه کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه و بانک کشاورزی می باشد .

وی خاطرنشان ساخت: محموله های خرد حمل بار گندم شامل تراکتور و وانت بار در مراکز خرید گندم و محموله های بزرگ شامل تریلی ها و کامیونها در مراکز خرید دایمی و سیلوها انجام خواهد گرفت.

طالب پرهیزکار معاون فرماندار هشترود نیز خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان را شد و گفت: سال گذشته دولت هزار و 300 میلیارد ریال از بابت خرید گندم به کشاورزان هشترودی پرداخت نموده بود که از این رقم خیلی ناچیز در این شهرستان سرمایه‌گذاری شد و مابقی در شهرهای دیگر و تهران سرمایه‌گذاری شده است.

در پایان این آیین از کتاب الگوی کشت شهرستان رونمایی و از کشاورزان برتر و نمونه تجلیل شد.

لازم به ذکر است: شهرستان هشترود از قدیم الایام به عنوان انبار غله استان مشهور بوده و رتبه نخست برداشت گندم در استان را داراست  و از 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت شهرستان هشترود پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 هزار تن گندم برداشت شود.

انتهای پیام/60001/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول