اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

محصولات کشاورزی البرز می‌توانند به بازارهای جهانی راه یابند

استاندار البرز گفت: محصولات کشاورزی استان البرز کیفیت بالایی دارند و می‌توانند به بازارهای جهانی راه یابند.

محصولات کشاورزی البرز می‌توانند به بازارهای جهانی راه یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی بعد از ظهر امروز به صورت سرزده از مزارع تولید محصولات ارگانیک در این استان که زیر نظر مجموعه آموزش‌عالی امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.
استاندار البرز در بخشی از این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز اگر چه یک استان صنعتی است و به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور شناخته می‌شود، اما در بخش‌ کشاورزی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد.
طهایی افزود: در حال حاضر ظرفیت مزارع استان البرز به اندازه‌ای است که هم می‌تواند نیاز استان و کشور را تامین کند و هم قابلیت صادرات دارد.
وی تصریح کرد: اما برای رسیدن به نقطه مطلوب که همان بازاریابی در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه است، کشاورزان و کارشناسان کشاورزی استان البرز باید به علم و فناوری روز دنیا مجهز شده و با درک صحیح نیاز بازارهای جهانی، برای تولید محصولات با کیفیت تلاش کنند.
عالی‌ترین نماینده دولت در استان البرز گفت: به عنوان نمونه روسیه ابراز تمایل کرده برای دریافت روزانه محصولات کشاورزی ایران و ما باید از این فرصت برای صادرات محصولات با کیفیت خود استفاده کنیم.
طهایی با اشاره به مزارع 54 هکتاری زیر نظر مجموعه آموزش‌عالی امام خمینی (ره) کرج گفت: محصولات تولید شده در این مزرعه دارای کیفیت بسیار خوبی است و می‌تواند بازارهای جهانی را به سمت خود جذب کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه افکار عمومی در بازارهای جهانی به سمت خرید و مصرف محصولات ارگانیک است،‌ کشاورزان البرزی باید بخش مهمی از تولیدات خود را در این حوزه انجام دهند تا بتوانند نیاز بازارهای جهانی را تامین کنند.
لازم به توضیح است، در این بازدید کارشناسان مجموعه آموزش‌عالی امام خمینی (ره) کرج اقدام به ارائه گزارشی از برنامه‌های مربوط به توسعه کشاورزی و کشت محصولات ارگانیک پرداختند.
انتهای پیام/2302/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول