اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد

واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره کل به بحش خصوص واگذار شده است، گفت: این فعالیت‌ها با اعتماد به توان مردم و ظرفیت‌های موسسات فرهنگی و هنری انجام می‌شود.

واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در جلسه شورای اداری این استان که با حضور احمدی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران ستادی و شهرستانی این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با در نظر گرفتن همه ارزش‌هایی که ملت ما با زحمات ده‌ها ساله به دست آورده‌اند و با ظرافت، احساس مسئولیت و تعهد فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در جامعه گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه اظهار نظر در حوزه فرهنگ و هنر  وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که  نظام جمهوری اسلامی  ایران  به واسطه سیاست‌های کلان خود این امر را به این وزارت محول کرده است، تصریح کرد: باید این باور را در سطح جامعه ترویج دهیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه مرجع در فرهنگ و هنر است و باید مرجعیت  فرهنگ و ارشاد اسلامی را در  سطح استان و شهرستان‌ها معین کنیم.

وی با اشاره به لزوم پرورش نیروهای زبده و کارشناس در بدنه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: فرهنگ مقوله‌ای است که به همه آحاد مردم ارتباط دارد چرا که زوایای پیدا و پنهان زندگی مردم را در بر می‌گیرد و ازاین منظر یک مقوله عام تلقی می‌شود.

محمدپور در ادامه افزود: فرهنگ در فرآیند سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، اجرا، پایش و ارزیابی، یک کار تخصصی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره‌کل به بخش خصوص واگذار شده است؛ خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با اعتماد به توان مردم و ظرفیت‌های موسسات فرهنگی هنری در بخش خصوصی انجام می‌شود و ارشاد اسلامی  وظیفه پایش و نظارت را در این حوزه بر عهده دارد.

محمدپور با اشاره به وجود توانمندی‌های بالقوه گسترده در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان افزود: ما در راستای بهادادن به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، علاوه بر بهره‌مندی از اندیشه‌های متولیان حوزه فرهنگ و هنر در دستگاه‌های اجرایی دیگر، از تبادل افکار با اصحاب قلم، مطبوعات و فرهیختگان هم بهره‌مند می‌شویم.

نشست اداری مدیران ستادی و شهرستانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حضور احمدی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول