اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر قدس:

امام صادق(ع) با روشنگری از وارد شدن خدشه به اسلام جلوگیری کردند

امام جمعه شهر قدس گفت: دوره امام صادق(ع) فرقه‌های بسیاری وجود داشت که ایشان با روشنگری‌ها در مقابل بسیاری از کج‌روی‌ها در آن زمان ایستادگی کردند و نگذاشتند خدشه‌ای به اسلام وارد شود.

امام صادق(ع) با روشنگری از وارد شدن خدشه به اسلام جلوگیری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه شهر قدس با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: هر انسانی باید شناسنامه خوبی از خود به یادگار بگذارد، زیرا این موضوع موجب می‌شود تا همیشه و در همه جا از او به خوبی یاد شود.

امام جمعه شهر قدس بیان کرد: امام جعفر صادق(ع) در زمان امامت با هفت خلیفه روبه‌رو بودند که هر کدام از دیگری سفاک‌تر و ظالم‌تر بودند اما با این حال خدمات بسیاری را به اسلام اراده کردند و نگذاشتند که برخی خللی به دین مبین اسلام وارد کنند.

وی عنوان کرد: در زمان امام صادق(ع) اتفاقات خاصی رخ داد، به طور مثال چندین فرقه خود را از دین مبین اسلام جدا کردند، به همین خاطر نقش مهم ایشان در آن زمان بسیار ارزنده بود، زیرا با هدایت‌ها و روشنگری‌ها از کج‌فهمی‌ها و کج‌روی‌های بسیاری جلوگیری کردند.

میراحمدی افزود: در آن زمان در میان دانشمندان شیعه و سنی اختلافاتی بود که حضرت در این مورد نیز خدمات گسترده‌ای را به اسلام داشتند و همچنین دانشگاهی را تأسیس کردند که بیش از 4 هزار نفر در آن آموزش دیدند و برای پاسخ به شبهات آماده شدند.

وی گفت: در آن زمان برخی از سیاسیون از ایشان خواستند که قیام کنند اما ایشان در جواب آنهایی که این خواسته را داشتند بیان فرمودند که ما خود زمان قیام را می‌دانیم و به همین خاطر فردی که از ایشان این خواسته را داشتند امتحان کردند و به او فهماند که خود او نیز برای قیام آمده نیست چه برسد به افرادی که از آنها حرف می‌زند.

امام جمعه شهر قدس در خطبه دوم نماز جمعه این شهر که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، بیان کرد: هفته پیش رو مناسبت‌های متعددی داریم که نخستین مناسبت فرارسیدن سالروز وفات آیت‌الله مشکینی است.

وی افزود: شنبه 9 مردادماه نیز سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) است که به همین دلیل مراسم متعددی در شهرستان تدارک دیده شده که لازم است مردم در آن مراسم حضور پرشوری داشته باشند.

میراحمدی تصریح کرد: در هفته پیش رو مناسبت دیگری که داریم روز دوشنبه 11 مردادماه سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری است که دلیل شهادت وی نیز ایستادگی در مقابل مشروطیتی بود که مشروعیت نداشت، زیرا آن مشروطه کار انگلیس مکار بود و همین ایستادگی در مقابل استعمار و استکبار موجب شد تا خون وی به زمین ریخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و افزود: بسیار ارزنده است که خداوند موهبتی این چنینی را برای انسان آفریده است، بنابراین باید به مادران توصیه کنیم تا برای تغذیه فرزندان نوپا و تازه متولد شده خود از این نعمت بهره ببرند، زیرا در کنار همه داشته‌هایش موجب می‌شود تا محبت بین مادر و فرزند قوی و مستحکم‌تر شود.

میراحمدی در پایان متذکر شد: روز 14 مردادماه نیز با عنایت به سالروز تولد حضرت معصومه(س) روز دختران نامیده شده است که در این روز نیز باید به این قشر از جامعه این موضوع را بگوییم که در همه حال بهتر است که سرلوحه خود را این بانوی مکرمه و حضرت زهرا(س) قرار دهند و بسیاری از موارد را رعایت کنند تا کمتر شاهد این باشیم که به حجاب توجه نشود، زیرا مقوله حجاب امروز در جامعه با ناهنجاری روبه‌رو شده است.

انتهای پیام /67024/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول