اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

دشمن به دنبال راه‌اندازی اختلافات قومی و تحریک اقوام کشور است

امام جمعه بناب گفت: باید به تذکرات رهبری در خصوص نفوذ که به کرات به آن اشاره کرده‌اند، توجه داشت، دشمنان قصد دارند با انواع شیطنت‌ها و با راه‌اندازی اختلافات قومی، قبیله‌ای و تحریک اقوام متعدد در کشور نظام را در داخل مشغول کنند.

دشمن به دنبال راه‌اندازی اختلافات قومی و تحریک اقوام کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به تحولات موجود در منطقه اظهار داشت: باید در چنین موقعیت حساسی تأمل و تعمق کرد، زیرا قدرت‌های بزرگ هر قدر ارزیابی می‌کنند جمهوری اسلامی را به عنوان یک دژ مستحکم در برابر خود می‌بینند.

وی اضافه کرد: دشمنان با تهدید و ارعاب و با انواع راه‌های دیگر و گاهاً با ناامن‌سازی و تماس‌های صددرصد سیاسی، حمایت از مخالفان داخلی و خارجی و با دامن زدن به اغتشاشات درونی، سرمایه‌گذاری در ترویج بی‌بند و باری و ده‌ها راه دیگر قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارد و در مراکز تصمیم‌گیری آمریکا بی‌پروا و بی‌پرده برای سرنگونی این نظام بودجه تصویب می‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه دشمنان نظام و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار با تقویت سرویس‌های جاسوسی خود و تقویت گروه‌های تروریستی قصد بحران‌سازی در داخل ایران را دارند؛ تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا بحران‌های موجود در سوریه، عراق و افغانستان را به داخل ایران سرایت دهند تا گام‌های بعدی را برای آمریکایی‌ها در این کشور سهل و آسان کنند.

باقری‌بنابی گفت: باید به تذکرات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ که به کرات به آن اشاره کرده‌اند، توجه داشت زیرا دشمنان قصد دارند با انواع شیطنت‌ها و با راه‌اندازی اختلافات قومی، قبیله‌ای و تحریک اقوام متعدد در کشور نظام را در داخل مشغول کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با راه‌اندازی وقایع 18 تیر و فتنه سال 88 از طریق سایت‌های خبری و رسانه‌های خود با بزرگ نمایی این حوادث قصد داشتند با امنیت روانی مردم بازی کنند تا ایران را از مسیر و ادامه پیشرفت باز دارند و مردم سرخورده و ناامید شوند و نشاط را در بین جوانان برچینند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت و یکدلی بین تمام آحاد و گروه‌های سیاسی جامعه تصریح کرد: بر این اساس است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر مسائلی چون اتحاد ملی، انسجام اسلامی، همدلی و هم‌زبانی تأکید داشته اند.

باقری‌بنابی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ احزاب و تلاش دشمنان برای راه‌اندازی جنگ احزاب خاطرنشان کرد: در چنین موقعیتی تنها نسخه‌ای که چاره‌ساز جامعه است، نسخه همدلی و برادری است.

وی افزود: لازم است تمام آحاد ملت عمدتاً ارکان قوای سه گانه در این برهه حساس و خطیر سعه صدر داشته باشند و مطالبات منطقی را از ناحیه هر گروه به رسمیت بشناسند، حاشیه‌ها را در متن شرکت داده و شعار اتحاد و همدلی و انسجام اسلامی را در عمل پیاده کنند و ضمن حفظ حرمت‌ها واقعیت‌ها را قبول کرده به شخصیت‌های حقیقی نظام ارج و حرمت قائل شویم.

امام جمعه شهرستان بناب اظهار کرد: هم اکنون هزاران داعشی در پاکستان پرورش می‌یابند و هزاران تن خشخاش و مواد مخدر در منطقه کشت و تولید می شود که همه آن‌ها برای براندازی این نظام است.

باقری‌بنابی با اذعان به اینکه دشمنان در دورا دور کشورمان برای مسئله آفرینی در داخل کشورمان لحظه شماری می‌کنند؛ افزود: از این رو در چنین شرایط حساس و بحرانی نباید برخی روزنامه‌ها، نشریات و مجلات در داخل کشور بر طبل اختلاف بکوبند.

وی تصریح کرد: برخی از این اقدامات در راستای منافع و مصالح کشور نیست، بلکه تلاش بر این است که چه کنیم در انتخابات سال 96 از رقیب خود پیشی بگیریم.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه الحمدلله در شهر ما از این گونه مسائل خبری نیست؛ تصریح کرد: ما حق داریم در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر برخی مطالب را بیان کنیم ولی برخی از این روزنامه ها منافع و مصالح انقلاب را چوب حراج می زنند و در تقویت دشمنان قدم بر می‌دارند.

انتهای پیام/60004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول