اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل دینی:

علت دشمنی با امام جعفر صادق(ع) ترویج ولایت امام علی(ع) بود

کارشناس مسائل دینی گفت: ترویج ولایت امام علی(ع) از ستون‌هایی بود که امام جعفر صادق (ع) محکم کرد و علت این‌همه دشمنی با امام جعفر صادق(ع) نیز این بود.

علت دشمنی با امام جعفر صادق(ع) ترویج ولایت امام علی(ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی امشب در جمع جوانان در هیأت یاس کبود مهدی‌شهر اظهار داشت: غربت به دو معناست و معنای اول غربت یعنی اینکه شخصی که در کشور یا شهر دیگری که وی را نمی‌شناسند، حضور پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: معنای دوم غربت این است که شخصی در میان دوست و فامیل و آشنا خود حضور داشته باشد، اما کسی قدر او را نداند و این نوع از غربت بسیار سخت‌تر است، اهل‌بیت(ع) نوعاً از غربت نوع دوم برخوردار هستند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: مشهورترین امام در میان شیعیان امام حسین(ع) است که 60 شب برای آن حضرت عزاداری می‌کنند، اما متأسفانه از سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) چیزی نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) 58 سال عمر کرده‌اند و هشت روز از این عمر با برکتشان را در کربلا بوده است؛ از باقی عمر امام حسین(ع) چه چیزی میدانیم؟ از هشت روز محرم امام حسین(ع) چه میدانیم؟ هرچه میدانیم از روضه‌هایی است که شنیدیم؛ این‌ها کافی نیست.

حسن‌آبادی گفت: اهل‌بیت(ع) از شیعه شهادت امام صادق(ع) انتظار دارند که تا از سیره و سبک زندگی آن‌ها اطلاع دقیق و جامعه‌ای داشته باشند.

وی افزود: علت اینکه گفته می‌شود که مذهب ما مذهب جعفری است، چیست و چرا نام این مذهب را نام دیگری قرار ندادند؛ این‌ها را باید بدانیم.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اعتقادات برخی از جوانان به‌صورت ما قلبی محکم بوده اما به‌صورت استدلالی نیست، گفت: این شبهه‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، اگر اعتقادات قوی نباشد بسیاری از جوانان متزلزل می‌شوند.

حسن‌آبادی گفت: امام جعفر صادق(ع) فقه، احکام و اخلاق هم‌درس می‌دادند، اما به‌این‌علت به ایشان رئیس مذهب جعفری نمی‌گفتند بلکه امام جعفر صادق(ع) ستونی را که پیامبر اکرم(ص) بنا کرده و در حال تزلزل بود را محکم کرد.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: ترویج ولایت امام علی(ع) از ستون‌هایی بود که امام جعفر صادق (ع) محکم کرد و علت این‌همه دشمنی با امام جعفر صادق(ع) نیز این بود.

انتهای پیام/74016/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول