اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فصل جدید لیگ دو و میدانی ایران

پدیده پرش‌ با نیزه قم راهی مقاومت شد

پدیده پرش با نیزه استان قم برای فصل جدید مسابقات لیگ برتر دو و میدانی مردان باشگاه‌های کشور راهی تیم دو و میدانی مقاومت تهران شد.

پدیده پرش‌ با نیزه قم راهی مقاومت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امسال در مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ ایران که یکی از میادین مهم کسب سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی سال جاری یعنی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل بود، دو و میدانی‌کاران قم بسیار پرفروغ ظاهر شده و پنج مدال با ارزش کسب کردند.

یکی از مدال‌آوران دو و میدانی قم در مسابقات دومین مرحله جایزه بزرگ دو و میدانی ایران در تیر ماه امسال، یکی از استعدادهای حال حاضر این رشته در رشته پرش با نیزه یعنی علیرضا نوروزی بود که در جدال با برترین‌های کشور و مدعیان کسب سهمیه المپیک پرفروغ ظاهر شد.

با اینکه تلاش دو و میدانی‌کاران قم برای کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک برزیل به جایی نرسید و قم نماینده‌ای در این رخداد بزرگ ندارد اما مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی ایران فرصت بسیار مناسبی برای بروز استعداد یکی از چهره‌های آینده‌دار دو و میدانی قم بود.

رقابت‌های دو و میدانی جایزه بزرگ قهرمانی کشور در هر دو بخش مردان و بانوان به انجام رسید و شرکت کنندگان در تلاش برای کسب عناوین برتر مواد و رشته‌های مختلف به میزبانی تهران با یکدیگر رقابت کردند و رقابت‌ آنها در هشت رشته بخش بانوان و 10 رشته قسمت آقایان انجام شد.

در پیکارهای جایزه بزرگ دو و میدانی قهرمانی مردان کشور که با حضور برترین‌های این رشته در مواد مختلف به انجام رسید، اعضای تیم هیأت دو و میدانی استان قم در پرش طول، پرتاب وزنه، پرش با نیزه و 400 متر با مانع برای کسب مدال به میدان رفتند و یکی از چهره‌های موفق علیرضا نوروزی بود که توانست در پرش با نیزه برنز بگیرد.

دستاورد ارزشمندی که در مسابقات مرحله دوم پیکارهای دو و میدانی جایزه بزرگ ایران در سال 1395 برای دو و میدانی قم حاصل شد، درخشش یکی از چهره‌های خوش‌آتیه قم در رشته پرش با نیزه بود و همگان را نسبت به پیدا شدن یک جایگزین مناسب برای قهرمان پرافتخار پرش با نیزه قم و کشورمان یعنی محمدمحسن ربانی امیدوار کرد.

محمدمحسن ربانی سرشناس‌ترین ورزشکار پرش با نیزه ایران در یک دهه اخیر است که انواع و اقسام مدال‌های این رشته را از میادین داخلی و برون‌مرزی کسب کرده و تنها دارنده مدال طلای تاریخ دو و میدانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا محسوب می‌شود و هنوز کسی این مدال را تکرار نکرده است.

ربانی در سال 2007 و در جریان رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی مردان آسیا به میزبانی کشور اردن عضو تیم ملی کشورمان بود و توانست در رشته پرش با نیزه بالاتر از رقبای کره‌‌ای، چینی، ژاپنی و دیگر مدعیان قاره کهن، رتبه نخست این رقابت‌ها را از آن خود کند.

این چهره پرافتخار یکی دو سالی است که از دنیای قهرمانی و حرفه‌ای پرش با نیزه خداحافظی کرده و هنوز در دو و میدانی ایران و استان قم کسی پیدا نشده که رکورد پنج متر و 36 سانتیمتر وی را ارتقاء بدهد اما در مسابقات مرحله دوم جایزه بزرگ دو و میدانی ایران درخشش چهره‌ جوانی همچون علیرضا نوروزی از قم، امیدواری بیشتری برای یافتن یک جایگزین مناسب برای ربانی ایجاد کرد.

در پایان رقابت‌های رشته پرش با نیزه دومین مرحله مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ ایران،  محمد بنی‌آدم از تیم تهران با رکورد پنج متر و 11 سانتیمتر در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد و مقام نایب‌قهرمانی با عبور از مانع چهار متر به علیرضا نوروزی از استان قم رسید.

اکنون که فصل جدید مسابقات لیگ دو و میدانی مردان باشگاه‌های کشور در راه است، علیرضا نوروزی با باشگاه مقاومت تهران به توافق رسیده و به عنوان عضو این تیم در رشته پرش با نیزه برای کسب موفقیت در لیگ به میدان می‌رود و کار خود را از مرحله نخست در روزهای یازدهم و دوازدهم مرداد ماه آغاز می‌کند.

انتهای پیام/78002/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول