اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برخورد جدی با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز در استان برخورد می‌شود.

برخورد جدی با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی داوودی‌مهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیشبرد اهداف خود به همفکری و همکاری دستگاه‌های فرهنگی نیازمند است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از دستگاه‌هایی بوده که دارای جایگاه فرهنگی ویژه‌ای است و می‌توان از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد.

وی به نقش فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه و صرفه‌جویی آب اشاره کرد و افزود: ترغیب و تشویق مردم برای استفاده صحیح از منابع آبی و تغییر رفتار مناسب از اهداف مهم تفاهم‌نامه فی مابین آب منطقه‌ای و سازمان تبلیغات اسلامی است.

داوودی‌مهر تصریح کرد: پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز از دیگر برنامه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان است که به جد پیگیری می‌شود.

وی‌ افزود: این موضوع شاید در مرحله اول واکنش‌های را به همراه داشته باشد در هر صورتی حکم اجرا و با خاطیان برخورد می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه شرایط نگران‌کننده منابع آب زیرزمینی و سطحی استان به طور مستمر پیگیر چاه‌های غیر مجاز در سطح استان هستیم در صورت عدم پاسخگویی مالکان به تذکرات، چاه مورد نظر پر و مسلوب‌المنفه خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع و با همکاری نیروی انتظامی شش حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی توسط اداره منابع آب شهرستان بهمئی پر و مسلوب‌المنفعه شد.   

داوودی‌مهر خاطرنشان کرد: در محدوده مطالعاتی تخت دراز شهرستان بهمئی توسط گروه‌های گشت شش چاه غیرمجاز شناسایی و با شکایت از مالکین و اخذ دستور قضایی این چاه‌ها پر و مسلوب‌المنفعه شد.

وی با بیان اینکه با پر و مسلوب‌المنفعه این شش چاه در بهمئی از 150 هزار متر مکعب در سال در مصرف منابع آب‌های زیرزمینی این شهرستان، صرفه‌جویی می‌شود از هم استانی‌ها خواست در صورت برخورد با چنین مواردی شرکت آب منطقه‌ای استان را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/82009/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول