اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی خبر داد

اجرای 950 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در شهرها و روستاهای بیرجند

معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: بیش‌ از 950 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در شهرها و روستاهای بیرجند اجرا شده است.

اجرای 950 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در شهرها و روستاهای بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین ضیایی‌مقدم صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به هفت روستای شهرستان بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 575 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری و 379 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز روستایی در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در مجموع بیش‌ از 950 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در شهرها و روستاهای بیرجند اجرا شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 22 هزار و 367 انشعاب شهری و بیش‌ از 10 هزار و 776 انشعاب گاز روستایی در سطح شهرستان بیرجند اجرا شده است، افزود: در مجموع تعداد انشعابات نصب شده در سطح شهرستان 33 هزار و 143 مورد است.

ضیایی‌مقدم تعداد مشترکان گاز بیرجند را 91 هزار و 449 مشترک دانست و گفت: از این تعداد 70 هزار و 429 مشترک شهری و 21 هزار و 20 مشترک روستایی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 98 درصد از خانوارهای شهری بیرجند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، یادآور شد: همچنین در حال حاضر با اجرای این پروژه، 45 روستای بیرجند گازدار شدند که 57 درصد از خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی از در دست اقدام بودن گازرسانی به 11 روستای بیرجند خبر داد و گفت: در بحث اجرا 9 درصد از خانوارهای روستایی شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: با احتساب این 11 روستا و روستاهای بهره‌مند از گاز درصد برخورداری خانوارهای روستایی بیرجند از نعمت گاز طبیعی به 66 درصد می‌رسد.

ضیایی مقدم با اشاره به فعال بودن 7 جایگاه CNG در سطح شهرستان، گفت: این جایگاه‌ها در راستای گازرسانی به خودروها فعالیت می‌کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به مشخصات پروژه گازرسانی به هفت روستای بیرجند، افزود: با اجرای این پروژه هفت روستای کوچ، کلاته نایب، محمودآباد، ملک‌آباد، عباس‌آباد، خونیک و برزج از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

ضیایی‌مقدم اضافه کرد: برای گازرسانی به این روستاها 20 کیلومتر شبکه تعذیه و توزیع اجرا و 150 علمک نصب شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها 165 خانوار روستایی در بیرجند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند، یادآور شد: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ‌بر 19 میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت بنای خود را به ارائه خدمات به ملت به ویژه روستاییان گذاشته است، افزود: امید است با استفاده درست از این خدمات قدردان آن باشیم.

ضیایی‌مقدم از اهالی این روستاها خواست تا قبل از فصل سرما برای گرفتن اشتراک به شرکت گاز مراجعه کنند، تصریح کرد: اگر گاز به درستی استفاده شود نعمت بزرگی است ولی اگر به درستی استفاده نشود می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از وسایل گازسوز رعایت نکات ایمنی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: از جمله نکات ایمنی که باید رعایت شود می‌توان به وصل نکردن دو وسیله گازسوز به یک شیلنگ گاز، استفاده از شیلنگ گاز با طول استاندارد، توجه به داشتن منافذ در خانه‌ها و استفاده از دودکش‌های استاندارد اشاره کرد.

انتهای پیام/69027/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول