اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس در جمع وارثان قیام ۱۵ خرداد:

دولت نباید به «اتاق بازرگانان» و «باشگاه هزار میلیاردی‌ها» تبدیل شود

مدیرعامل خبرگزاری فارس ضمن تشریح ویژگی‌های دولتمردان و مسؤولان در حکومت اسلام گفت: دولت نباید به «اتاق بازرگانان» و «باشگاه هزار میلیاردی‌ها» تبدیل شود.

دولت نباید به «اتاق بازرگانان» و «باشگاه هزار میلیاردی‌ها» تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید نظام‌الدین موسوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که با حضور مسئولان ارشد شهرستان ورامین و جمعی از کارمندان دستگاه‌های اجرایی در سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا به ویژه باهنر و رجایی و شهدای قیام 15 خرداد اظهار داشت: حقیقتاً مردم دشت ورامین مکتب راهبردی و استراتژیک پایتخت ایران اسلامی هستند.

وی گفت: مردم غیور این خطه در هر زمانی که لازم شده است حضور پرشور و پویایی داشته‌اند. به واقع مردم دشت ورامین هر جایی که ضرورت نظام و انقلاب بود نقش‌آفرینی کرده و در ادوار مختلف دین خودشان را به انقلاب و نظام ادا کردند. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: اکثر مردم دشت ورامین همواره یار و یاور انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند. 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت: شهیدان باهنر و رجایی تا ابد الگوی دولتمردی و دولت‌داری در انقلاب اسلامی هستند. 

* تشریح ویژگی‌های دولت اسلامی

مدیرعامل خبرگزاری فارس در تشریح ویژگی‌های دولت اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سال 41 و 42 نهضت بزرگی برپا داشتند و به پای این نهضت خون‌های زیادی همانند خون شهدای والامقام قیام 15 خرداد بر روی زمین ریخته شد، ایشان اهداف والایی را در ذهن داشتند و مردم با اعتماد راسخ پای نظام و پرچم‌داری نهضت اسلامی ایستادند و خون خودشان را برای این مهم تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه نهضت اسلامی دو وجه داشت، گفت: امام خمینی (ره) و مردم زیر پرچم نهضت اسلامی گرد هم آمدند و این نهضت دو وجه داشت.

موسوی با اشاره به وجه سلبی نهضت اسلامی بیان داشت: وجه سلبی نهضت اسلامی رفع استعمار بود، از اواخر دوره قاجاری به‌دلیل بی‌کفایتی مسؤولان زمان شاهد شکل‌گیری روند سلطه و استعمار بر کشور بودیم.

*ایران رسماً بیش از 2 قرن زیر چکمه استعمارگران بود

وی گفت: اگرچه ایران هیچ‌گاه رسماً مستعمره نشد اما رسماً در طول سالیان زیادی (حدود 2 قرن) زیر چکمه استعمارگران به‌ویژه انگلیس بود و در مواقع مختلف با قرارداد استعماری اموال کشور را چپاول می‌کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: انگلیس در دوران پهلوی یک شاه را می‌آورد و پس از مدتی خودشان شاه را بر می‌داشتند، انگلیس رضاخان قلدر را آورد و زمانی که دید او نمی‌تواند منافع آنها را تأمین کند، رضاخان را بردند و فرزندش را به حکومت رساندند و کودتای 28 مرداد سند استعمارگری انگلیس در ایران است.

*امام خمینی (ره) مقتدرانه در برابر استکبار و استعمار ایستاد

 مدیرعامل خبرگزاری فارس بیان داشت: امام خمینی (ره) مقتدرانه به استکبار و استعمار نه گفتند و بیان فرمودند «خودمان کارمان را انجام دهیم.»

وی ادامه داد: در روزگار ننگین دوران پهلوی سران سه کشور در تهران حضور یافته و برای آینده کشور تصمیم گرفتند و شاه را نیز به این جلسه راه ندادند و معتقد بودند در سرزمین خودمان آمدیم و امام خمینی (ره) و مردم این کار را به صراحت و با جدیت نفی کردند.

موسوی با اشاره به وجه ایجابی انقلاب اسلامی بیان داشت: مقابله با استبداد وجه ایجابی انقلاب اسلامی است. در دوران پهلوی به تمام معنا در ایران شاهد استبداد بودیم. در آن زمان نه مجلس و نه دولت معنا نداشت و کاپیتولاسیون و ... نماد این معضل بود.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) و مردم خواستار رفع معضل بزرگ استبداد بودند، عنوان کرد: امام خمینی (ره) با قاطعیت فرمودند «نباید استعمار و استبداد در ایران باشد.»

*تصویرسازی مبنی بر اینکه امام (ره) برای انقلاب ایده نداشتند یک دروغ تاریخی است

وی با بیان این سؤال که آیا امام و مردم تصورشان فقط این بود که استکبار و استبداد رفع شود، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی ایده نداشتند، آنها بیان می‌کنند که امام راحل فقط به دنبال این بودند که شاه برود حالا هر چی خواست بشود، این درحالی است که ایشان قبل از انقلاب مبانی نهضت اسلامی را بیان فرمودند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: تصویرسازی مبنی بر اینکه امام خمینی (ره) برای انقلاب ایده نداشتند یک دروغ تاریخی است.

وی با بیان اینکه در طول نهضت اسلامی، تبیین گفتمان امام خمینی (ره) اهمیت داشت، گفت: با رفع استعمار و استبداد بدی‌ها رفت و زمینه برای استقرار حکومت اسلامی فراهم شد.

موسوی با اشاره به آیات مکی و مدنی تصریح کرد: شأن نزول و مفهوم اکثر آیاتی که در مکه مکرمه بر پیامبر اعظم (ص) نازل شد وجه سلبی دارد. این آیات بیشتر به مقابله با مشرکان و ... می‌پردازد و آیاتی که در مدینه بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) نازل شده است اکثراً به بیان رفتار، آداب و سبک زندگی و ... می‌پردازد.

*مسجد مقر حکومت پیامبر بود

وی در ادامه تاریخ صدر اسلام را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بر خلاف برخی اظهار نظرها پیامبر اعظم (ص) حکومت تشکیل دادند و خود حضرت در رأس حکومت اسلامی بودند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسجد را مقر حکومت پیامبر مکرم اسلام (ص) معرفی کرد و افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در تمام امور ورود می‌کردند و هرگز از امور اجتماعی و ... دوری نکردند.

وی خاطرنشان کرد: فقه اسلام از گهواره تا گور مطلب و محتوا دارد.

موسوی بیان داشت: امام خمینی (ره) در سال 48 مطالب مرتبت با ولایت فقیه و ... در بیان فرمودند، امام راحل در فضای خفقان آن زمان در حالی که در نجف تبعید بودند برنامه دولت آینده و حکومت اسلامی را تبیین فرمودند.

*امام (ره) با برنامه آمدند

وی با اشاره به برنامه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی برای نهضت اسلامی گفت: ایران شاید نخستین کشور و انقلاب در طول تاریخ است که برنامه مدون دارد، امام خمینی (ره) با برنامه آمدند و در حالی که خیلی از کشورها رهبران آن‌ها نمی‌دانند چه می‌کنند، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با برنامه مدون انقلاب کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردم‌گرا بودند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به تعبیر امروز فراتر کاریزماتیک بود و مردم ایشان را پذیرفته بودند و امام برای مردم حجت بود و مردم حرف ایشان را می‌پذیرفتند.

وی ادامه داد: در حالی که می‌توانست قانون اساسی هم نباشد اما امام خمینی (ره) بر تدوین قانون اساسی تأکید فرمودند و دو ماه بعد از پیروزی انقلاب امر بر برگزاری رفراندوم کردند.

موسوی گفت: بیش از 98 درصد مردم ایران با حضور در رفراندوم به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند و ساختار حکومت اسلامی در قانون اساسی متبلور شد.

وی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را مترقی‌ترین قانون اساسی دانست و عنوان کرد: ویژگی‌های دولت اسلامی که امام فرمودند در قانون اساسی متبلور شد و امام راحل فرمودند » تمام قوانین باید مطابق اسلام باشد.»

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: امام خمینی (ره) در همان سال‌های ابتدایی انقلاب دستور به تأسیس نهادهای ارزشی و خدمت‌رسان همچون سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج و ... دادند و بر حضور همیشگی مردم در انقلاب اسلامی تأکید داشتند.

وی ادامه داد: اگر استوانه مردمی نبود در همان روزهای ابتدایی جنگ با مشکل روبه‌رو می‌شدیم. امام خمینی (ره) نهضت اسلامی را به پیروزی رساندند و مردم با حضور آگاهانه در صحنه نهضت اسلامی را تثبیت کردند.

*تبیین ویژگی‌های دولتمردان و مسؤولان در نظام اسلامی

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی‌های دولتمردان و مسؤولان در نظام اسلامی پرداخت و گفت: آیا در هرکسی می‌تواند در نظام اسلامی مسؤولیت بگیرد؟ نخست مسؤولیت یعنی چه؟ و ... امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف ویژگی‌های دولتمردان و مسؤولان را روشن کردند.

وی گفت: نخستین مفهومی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ویژگی دولتمردان و آحاد مسؤولان تأکید کردند، عدالت است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: عدالت مبنای تداوم نظام اسلامی است، مسؤولی که توجه به عدالت نداشته باشد نمی‌تواند مسؤول باشد.

وی بیان داشت: آنهایی که درد کشیده‌اند و می‌دانند مردم چه می‌کشند، مسؤولان خوبی می‌شوند، مسؤولان همواره باید با آحاد جامعه ارتباط داشته باشند.

*فساد همه جوامع را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

موسوی پاکدستی را یکی دیگر از ویژگی‌های مسؤولان در نظام اسلامی خواند و تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که همه جوامع را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد فساد است.

وی با بیان این‌که در هر حکومتی که فساد شکل بگیرد اعتماد مردم از بین می‌رود، گفت: دولتمرد مسلمان پاکدست بیت‌المال را برای خودش و اطرافیانش حیف و میل نمی‌کند.

*عناصر فاسد ژله‌ای عمل می‌کنند

مدیرعامل خبرگزاری فارس بیان داشت: عناصر فاسد خیلی گرایش سیاسی ندارند و ژله‌ای عمل می‌کنند، آنها اصول خاصی ندارند و فقط به فکر منافع خودشان هستند، چه دولت قبل، چه در دولت بعد برای آن‌ها اهمیتی ندارد و اساساً هیچ اصولی ندارند و مهم‌ترین اصل آن‌ها منافعشان است، نه دنبال اصولگرایی هستند و نه اصلاح‌طلبی را دنبال می‌کنند و هرجا رسوخ کنند فقط به فکر کسب منفعت هستند.

وی با بیان اینکه مفسدان سبب سلب اعتماد مردم می‌شوند، گفت: مسؤول و دولتمرد جمهوری اسلامی ایران با هیچ کس عقد اخوت نبسته است، مسؤول حکومت اسلامی هرگز نباید از یک مفسد دفاع کند، می‌خواهد هرکه باشد.

موسوی با اشاره به موضوع حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) و درخواست برادر حضرت عنوان کرد: حضرت علی (ع) در مواجه با یک درخواست مفسده زیر بار آن نرفت.

وی ادامه داد: اگر ما برای یک مسؤول انتخاب می‌شویم باید بدانیم که آن مجموعه متعلق به بیت‌المال است و قانون حد و مرز و حق و حقوق آن مسؤول را فراهم کرده است و هر کس در چارچوب قانون برای وی مزایایی در نظر گرفته شده است و نباید از آن فراتر برود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس فساد در دولت اسلامی را مانع بزرگ تحقق عدالت اجتماعی دانست و گفت: تبعیض بین افراد و کشتن استعدادهای افراد مختلف جامعه مانع پیشرفت نظام می‌شود.

*فساد در دولت اسلامی مانع حکومت اسلامی است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه فساد در دولت اسلامی مانع حکومت اسلامی است، گفت: اشرافی‌گری مانع حکومت اسلامی است، دولتمردی که درد مردم را نفهمد چگونه می‌تواند برای مردم تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت نباید به «اتاق بازرگانان» و «باشگاه هزار میلیاردی‌ها» تبدیل شود، تصریح کرد: فردی که ده‌ها شرکت خصوصی دارد نمی‌تواند مشکلات مردم را متوجه شود.

موسوی ادامه داد: شخصی با مسؤولیت کلان که دارای چند شرکت خصوصی و میلیاردها ثروت است غیرممکن است بتواند در کار خود موفق باشد، چراکه جمع و نگهداری ثروتش به تنهایی وقتی برای انجام فعالیت‌های دیگر برای وی نمی‌گذارد.

مسؤولان نظام باید ارزش‌ها را سر دست بگیرد

وی با تأکید بر توجه جدی به ارزش‌های اسلامی و عمل کردن به موازین اسلامی، خاطرنشان کرد: باید هم‌سطح متعارف و عرف عمومی جامعه باشیم به ویژه فردی که در مقام و مسؤولیتی قرار گرفته و در معرض دید دیگران است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس پس از بیان اینکه مسؤولان نظام باید ارزش‌ها را سر دست بگیرد، تصریح کرد: اینکه مسئولان نظام طبق موازین نظام و اسلام حرکت کرده و آن را به دیگران معرفی کنند ریاکاری نیست.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید به موازین اسلامی عمل کنند، گفت: مسؤولان باید ارزش‌های نظام را در نظر بگیرند و بر اساس آن حرکت کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به‌روز بودن و مطالعه کتب و رمان‌های مختلف را از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ابراز کردن شعار اسلامی با عاملیت ایرادی ندارد، از سوی دیگر دولت باید به آن افتخار بورزد اما آن جایی که می‌بینیم قرار است مشکلی برای ارزش‌ها پیش بیاید باید ایستادگی کنیم.

وی یکی دیگر از مسائل مهم را مسئله نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به تشکیلات دانشجویی که غیررسمی نیز بود تأکید داشتند که مراقب نفوذی‌ها در این انجمن‌ها باشید که دقت نشد و متأسفانه این نفوذ نیز صورت گرفت.

موسوی ادامه داد: برخی از دانشجویانی که سال ۵۷ در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند، متأسفانه پس از کارساز شدن نفوذ دشمن به آنها به افرادی تبدیل شدند که سال ۸۲ طی نامه‌ای به بوش خواستار حمله به ایران شدند.

وی، شهادت شهیدان رجایی و باهنر را مظهر نفوذ دشمن دانست و گفت: کشمیری فردی بود که در بین مسئولان نفوذ بسیار زیادی داشت و افراد بزرگ کشور به او اقتدا می‌کردند ولی بعد از مدتی قصد ترور امام خمینی (ره) را کرده و اقداماتی نیز انجام داده بود.

موسوی با بیان اینکه دولتمردان و مقامان مسئول باید مراقب باشند که نفوذی‌ها کنار آنها جمع نشوند، تصریح کرد: مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید مراقب باشند که بعد از گذشت مدتی از زمان تصدی‌شان، از نظام جمهوری اسلامی ایران فاصله نگیرند.

انتهای پیام/2462/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول