اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

پایه صادرات رونق بخش تولید است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پایه صادرات رونق بخش تولید است.

پایه صادرات رونق بخش تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن صالحی‌نیا بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پایه صادرات رونق بخش تولید در کشور است و باید محصولات قابل رقابت با محصولات خارجی بوده و کیفیت لازم را داشته باشند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: برای بهبود صادرات بسته‌های حمایتی به عنوان یکی از اهداف اقتصادی توسط ستاد اقتصاد مقاومتی تعریف شده و واحدهای تولیدی در بخش صادرات در 4 یا 5 ماهه امسال صادرات موفقی داشتند.

وی ادامه داد: کالای مشابه خارجی نباید تهدیدی برای تولید باشد و عدم خرید کالای خارجی اختصاص ارز ارزان برای واحدهای تولیدی، تعرفه حقوق ورودی کالاها از سیاست‌های مهم برای پیشبرد  اهداف صادرات است.

صالحی‌نیا، قاچاق و ورود کالای غیررسمی را یکی از مشکلات بخش صادرات عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای مبارزه با قاچاق به ویژه بخش‌ قاچاق لباس و موبایل صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای تطبیق اهداف اقتصادی با اهداف ابلاغی کارگروه اقتصاد مقاومتی چند سیاست عمده دنبال می‌شود که تسهیل رونق، تولید و استفاده از حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی و برگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل به طرح تولید و صنعت از اهداف اصلی بخش صنعت است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال 95 رشد اقتصادی در کشور 5 درصد است و این رشد در بخش صنعت 8 درصد خواهد بود.

وی بیان کرد: در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای آغاز به کار کرده است که در آن 7 تا 8 هزار واحد کوچک و متوسط که دارای مشکل بوده‌اند رصد می‌شوند و در راستای تامین نقدینگی، رشد تولید،‌بهبود فرایند تولید و تامین تولید به منظور صادرات اقدامات لازم انجام خواهد شد. 

صالحی‌نیا ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال جاری هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی و بانک‌های عامل انجام شده و کارگروه ملی در مرکز و کارگروه‌های استانی در استان‌ها تشکیل شده و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی به ویژه مشکلات مربوط به عدم وجود نقدینگی، بدهی به تامین اجتماعی و امور مالیاتی در این کارگاه‌ها احصاء شده و بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: سامانه برخط در راستای پایش واحدهای تولیدی به منظور ارائه خدمات به ویژه تسهیلات راه‌اندازی شده و تاکنون 16 هزار واحد در کارگروه‌ها بررسی و به بانک‌های شعب استانی معرفی شدند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تبیین کرد: تاکنون حدود 3800 واحد موفق به ثبت اطلاعات خود در سامانه شده‌اند و واحدهای مختلف به طور متوسط به میزان 1.1 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی توضیح داد: پرداخت تسهیلات هدف نیست، وسیله است و هدف رونق تولید، اشتغال و بهره‌برداری بهتر از ظرفیت واحدهای تولیدی است و باید شرایطی برای واحدهای تولیدی فراهم شود که سبب افزایش تولید، رونق در تولید و عرضه و بهبود فناوری شود که تاکنون به بخش قابل توجهی از این امر دست یافته‌ایم.

این مسئول عنوان کرد: حرف‌هایی که بیش از 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در این طرح قرار می‌گیرند و براساس دستورالعمل ابلاغ شده به استان‌ها تسهیلات لازم برای توسعه فعالیت آنها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/68011/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول