اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان عنوان کرد

تأمین 100 درصد بودجه عمرانی دانشگاه رفسنجان از محل صرفه‌جویی‌ها

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: 100 درصد بودجه عمرانی این دانشگاه از محل صرفه‌جویی‌ها تأمین می‌شود و به عنوان یک نهاد دولتی می‌توانیم الگوی تمام دانشگاه‌های کشور باشیم.

تأمین 100 درصد بودجه عمرانی دانشگاه رفسنجان از محل صرفه‌جویی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمدعلی دهقان پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه ولیعصر(عج) با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان پنجم بهمن ماه سال 70 با دو رشته مهندسی گیاه‌پزشکی و ریاضی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه وارد بیست‌و پنجمین سال عمر خود می‌شود، تصریح کرد: حاصل این ربع‌قرن فعالیت، 10 هزار فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان عنوان کرد: درحال حاضر در 35 رشته کارشناسی، 52 رشته کارشناسی ارشد و 31 رشته دکترا دانشجو داریم که در مجموع 118 رشته در گرایش‌های مختلف با 9 هزار و 500 دانشجو داریم.

وی ادامه داد: 240 عضو هیأت‌عملی شامل هشت نفر استاد، 29 نفر دانشیار، 150 نفر استادیار، 58 نفر مربی، 17 بورسیه و 15 نفر عضو هیأت‌علمی طرح سربازی در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

دهقان افزود: در این دانشگاه 197 کارمند فعال هستند که چهار نفر آنها با مدرک دکترا، 35 نفر با مدرک کارشناسی ارشد، 80 نفر با مدرک کارشناسی، 60 نفر دیپلم و هشت نفر زیردیپلم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه از 30 سال پیش اقتصاد مقاومتی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تنها دانشگاهی هستیم که رئیس و معاونان خودرو دولتی سوار نمی‌شوند و پستی به‌نام راننده در این دانشگاه نداریم.

دهقان ابراز داشت: فعالیت دانشگاه در زمینه خصوصی‌سازی چشمگیر است و حدود هشت شرکت کارهای پخت‌وپز، فضای سبز، تأسیسات، خدمات، نقلیه، استخر دانشگاه و... را انجام می‌دهند و در این دانشگاه صرفه‌جویی‌های خوبی می‌شود.

وی اذعان کرد: 100 درصد بودجه عمرانی دانشگاه از محل صرفه‌جویی‌ها تأمین می‌شود و به عنوان یک نهاد دولتی می‌توانیم الگوی تمام دانشگاه‌های کشور باشیم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان عنوان کرد: چهار تشکل دانشجویی در این دانشگاه فعال است که دو تشکل در دولت فعلی مجوز گرفتند و 35 نشریه دانشجویی در دانشگاه منتشر می‌شود.

اجرای 10 طرح عمرانی با اعتبار 350 میلیاردریال در دانشگاه

وی با بیان اینکه 10 طرح عمرانی در دانشگاه داریم که سه طرح بودجه ملی دارند و هفت طرح از محل کمک خیران و یا صرفه‌جویی‌ها تأمین اعتبار می‌شوند، افزود: دانشگاه مدیریت و اقتصاد، فاز سه دانشگاه علوم‌پایه و رستوران دانشجویی سه طرح ملی هستند و نزدیک به 18 هزار متر مربع زیربنا دارند که رستوران تا بهمن امسال و دو طرح دیگر بهمن سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.

این مسؤول اظهار کرد: تالار و مرکز ایران‌شانسی دانشگاه به همت خیر دکتر تجدد در حال ساخت است و حدود چهار سال از آغاز این پروژه می‌گذرد و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: دو خوابگاه دانشجویی خواهران و برادران به‌ترتیب با 3 هزار متر مربع و 5 هزار متر مربع دیگر طرح‌های عمرانی دانشگاه هستند که تا سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.

دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی شماره دو دانشگاه به نام مجموعه فرهنگی شهید بهشتی در حال احداث است و قرار است دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، گروه معارف‌ اسلامی و حوزه اسلامی دانشجویان در آن مستقر شود که این طرح یک‌هزار و 500 متر مربعی بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ساختمان اداره آموزش دانشگاه مهر ماه امسال بهره‌برداری می‌شود و مرمت و بازسازی دفتر و مهمانسرای تهران و بازسازی و توسعه مسجد، بازسازی و محوطه‌سازی سازمان مرکزی که در حال اجراست نیز دیگر طرح‌های عمرانی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه توسط یک شرکت در حال بازنگری است، تصریح کرد: قصد داریم کریدوری ایجاد کنیم که از ابتدای دانشگاه تمام دانشکده‌ها را به هم وصل کند تا برای طی کردن فاصله دانشکده‌ها دانشجویان راحت باشند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود سال 95 مبلغ 12 میلیارد تومان برای طرح‌های مذکور هزینه شود و در مجموع تمام طرح‌ها طرح 35 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

دهقان با بیان اینکه بحث فرهنگی در دانشگاه یکی از مهم‌ترین مباحث است، خاطرنشان کرد: بودجه خوبی در سال به مباحث فرهنگی اختصاص می‌دهیم.

اعزام 10 اتوبوس در سال به مناطق جنگی کشور

وی ادامه داد: سال گذشته بیشترین تعداد دانشجو به مناطق جنگی به نسبت جمعیت دانشگاه‌های کشور از دانشگاه ما اعزام شد و سالانه 10 اتوبوس با هزینه 100 میلیون‌تومان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی همچنین پیاده‌روی 180 دانشجو در مراسم اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: در طول سال اردوهای زیارتی به مشهد مقدس و... انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان وضعیت پوشش نامناسب دانشجویان دختر در این دانشگاه را کمتر از یک‌درصد عنوان کرد و بیان داشت: در بحث فرهنگی 30 کانون فرهنگی و 25 انجمن علمی در دانشگاه فعال است و سال گذشته یک‌میلیارد و 200 میلیون‌تومان صرف امور فرهنگی و مرتبط با فرهنگ در دانشگاه شده است.

انتهای پیام/80016/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول