اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس دادگستری کل سیستان و بلوچستان:

راه‌اندازی دیده‌بان‌های پیشگیری از وقوع جرم در ارتقاء مشارکت‌های مردمی موثر است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم اقدامی موثر در ارتقاء مشارکت‌های مردمی در فرایند پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

راه‌اندازی دیده‌بان‌های پیشگیری از وقوع جرم در ارتقاء مشارکت‌های مردمی موثر است

محمدعلی حمیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بر پایه قانون اساسی، قوه قضائیه متولی و مسؤول اصلی پیشگیری از وقوع جرم است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و مردمی مکلف هستند در این فرایند با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه برپایه ماده 211 برنامه پنجم توسعه کشور راهنمای اصلی ایجاد و راه‌اندازی دیده بان پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک تشکیلات منسجم و مردمی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حقیقت سازمان و تشکل‌های مردمی دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم با رویکردی جدید و الگوی توسعه یافته ستادهای مردمی حفاظت اجتماعی و کارگروه‌های سلامت اجتماعی سابق است که پس از ابلاغ شیوه نامه تشکیل، اجرایی و راه‌اندازی، به صورت متمرکز و با رویه‌ای هماهنگ در سرتاسر کشور شروع به فعالیت می کند.

حمیدیان یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان غیرحاکمیتی یکی از مصادیق اصلی عدالت ترمیمی-جبرانی و سیاست جنایی مشارکتی است.

وی افزود: فرایندی که سال‌هاست به عنوان یک الگوی پذیرفته شده در جوامع توسعه یافته استفاده می‌شود و نتایج ملموس و موثری در حوزه پیشگیری، مهار و مبارزه با جرایم و آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته است.

انتهای پیام/3139/ر20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول