اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت و معدن کردستان:

عدم وجود صنعت عامل رشد صفر جمعیت در کردستان است

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت و معدن کردستان گفت: رشد جمعیت در 20 سال اخیر در کردستان صفر بوده است چون صنعت ندارد و نیروهای تحصیلکرده و متخصص آن به سایر استان‌های کشور مهاجرت کرده‌اند.

عدم وجود صنعت عامل رشد صفر جمعیت در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور خاکسار شامگاه پنجشنبه در نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و فعالان اقتصادی کردستان در سنندج اظهار کرد: بخش خصوصی روبه‌رو و در مقابل بخش دولتی نیست، بلکه پشت سر آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش دولتی باید از بخش خصوصی حمایت کند و دست آن را بگیرد، خطاب به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی شما به عنوان مسؤول کشوری و از بدنه دولت، وضعیت موجود را با این همه مشکلات توجیه می‌کنید احساس می‌کنیم ما را در مقابل خود می‌دانید.

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت و معدن کردستان اظهار کرد: کردستان یک استان توسعه نیافته است، خداوند تمام نعمت‌ها را در بخش‌های مختلف به استان ما داده، اما دولت نعمت زیادی به ما نداده است.

خاکسار با اشاره به اینکه رشد جمعیت در 20 سال اخیر در کردستان صفر است، گفت: تعداد زیادی نیروی کار توانمند و فارغ‌التحصیل کردستان به واسطه نبود شغل به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند و همین امر موجب کاهش جمعیت در آن شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سنندج گفت: با ایجاد کارخانه‌ و واحدهای صنعتی در کردستان می‌توان بستر بازگشت نیروهای توانمند و دارای تخصص استان را فراهم کرد.

وی با طرح این سوال که شما به عنوان یکی از مسؤولان کشوری در بخش صنعت چه کمکی به استان می‌توانید بکنید، اظهار داشت: بخش خصوصی با تمام توان پشت سر دولت تلاش خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی سنندج نیز در این نشست افزود: این منطقه 10 سال خاکریز جنگ علیه دشمنان بود و هنوز هم زخم آن دوران را به تن دارد.

پرویز رعدی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی در کشور ستاد بازسازی جنگ تشکیل شد، گفت: این ستاد نیز برای کردستان کار چندانی انجام نداد.

وی یک از عوامل ارتقای سطح توانایی مردم کردستان را در سال‌های بعد از جنگ انجام مبادلات تجاری با کشور عراق عنوان کرد و افزود: متاسفانه نابسامانی‌های اخیر در کشور عراق موجب شده که طی چند سال اخیر در کنار کاهش میزان مبادلات مرزی بیکاری در کردستان از خط قرمز بالا بزند.

رعدی با بیان اینکه استاندار کردستان درآمد مردم کردستان را نصف میانگین کشور عنوان کرده است، اظهار داشت: اینها اعداد و ارقامی است که مردم کردستان با آن زندگی می‌کنند و شما نباید انتظار داشته باشید که از کنار آن به راحتی بگذریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول چندین سال گذشته مسؤولان بارها و بارها به استان کردستان آمدند و وعده‌های مختلفی به ما دادند، اما متاسفانه این وعده‌ها هیچ وقت رنگ واقعیت و اجرا را به خود نمی‌گیرند.

انتهای پیام/79002/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول