اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

گزارش فارس از سفر دوره‌ای ظریف به آمریکای لاتین

تاکید وزیر خارجه بولیوی بر افزایش حجم مراودات تجاری و اقتصادی با ایران

وزیر خارجه بولیوی بر تنوع‌بخشی ایران و بولیوی به مناسباتشان و افزایش حجم مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

تاکید وزیر خارجه بولیوی بر افزایش حجم مراودات تجاری و  اقتصادی با ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به سانتاکروز بولیوی، دوید چوکی وانکا وزیر خارجه بولیوی امروز جمعه در نشست اقتصادی و تجاری ایران و بولیوی ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیات همراه در بولیوی به مشکلات جهان امروز از جمله فقر، بحران غذا و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و افزود: همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به حل این بحران‌ها نیز کمک کند چرا که صاحبان صنایع جدا از این مشکلات زندگی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: همه ما به کمک به همدیگر نیاز داریم و باید از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده کنیم. ظرفیت‌های همکاری هر اندازه ناچیز هم باشند اما باید مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر خارجه بولیوی گفت: باید مکمل اقتصادهای هم باشیم تا به اهداف مشترک نایل شویم.

وی با بیان اینکه کارآفرینان نقش گسترده‌ای در پیشبرد این اهداف دارند، افزود: باید دست در دست هم برای تقویت روابط دوجانبه اعم از سیاسی و اقتصادی کار کنیم.

وزیر خارجه بولیوی خاطرنشان کرد: در مدت زمان کوتاهی که رابطه ما با ایران برقرار شده ما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران بة‌خصوص در زمینه فناوری استفاده کرده‌ایم.

وی ایران و بولیوی را دو ملت برادر و دوست خواند و گفت: دو کشور می‌توانند بر حجم روابط بیفزایند. دو کشور باید به روابط تنوع ببخشند. نه تنها در رابطه سیاسی، بلکه در روابط تجاری و فرهنگی و بین کارآفرینان نیز باید خیزهای بلندی برداریم.

 

چوکی وانکا با ذکر این نکته که هیچ کشوری در صحنه بین‌المللی به تنهایی قادر به فعالیت نیست، اظهار داشت: امیدوارم این نشست باعث شود تا مکانیسم‌هایی برای توسعه رابطه تجاری و اقتصادی فراهم شود. 

وی خطاب به ظریف گفت: از شما برای سفر به بولیوی قدردانی می‌کنم زیرا این حضور و این نشست اقتصادی می‌تواند نوآوری‌های جدیدی را برای ما به ارمغان بیاورد. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول