اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

احداث 3 سایت برای دفن زباله‌های غیرقابل استفاده در قزوین/ انتخاب شهر قزوین به عنوان پایلوت جهانی شکوفایی شهری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به اینکه گاز متان در مکان‌های دفع زباله ایجاد می‌شود در همین راستا سه سایت 9 هکتاری برای دفن زباله‌های غیرقابل استفاده در این استان پیش‌بینی شده است.

احداث 3 سایت برای دفن زباله‌های غیرقابل استفاده در قزوین/ انتخاب شهر قزوین به عنوان پایلوت جهانی شکوفایی شهری

سیاوش شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست نظارت و انجام اقدامات مرتبط با آلودگی هوای شهری ناشی از تردد وسایل نقلیه است که در همین راستا با تصویب طرح جامع مدیریت آلودگی هوای استان قزوین از سوی شورای برنامه‌ریزی این استان، ایجاد و افزایش فضای سبز و خارج کردن خودروهای فرسوده انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود کانون ریزگرد‌ها در داخل کشور عنوان کرد: کانون ریزگردها در داخل کشور وجود دارد و 70 درصد از تالاب‌های کشور رو به خشکی است و دشت جنوبی استان قزوین نیز به کانون ریزگردها تبدیل شده که در همین راستا باید موضوع ریزگردها مورد توجه بیشتر و جدیت قرار گیرد و منابع آب نیز مدیریت شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: این استان به عنوان پایلوت جهانی شکوفایی شهری انتخاب شده که این امر فرصت مغتنمی است که با توجه و حمایت‌های ملی و بین‌المللی برای پیشبرد اهداف در قالب ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم مورد استفاده و بهره‌مندی قرار گیرد.

شمسی‌پور تصریح کرد: در زمینه محیط زیست طبیعی، استان قزوین با اجرای طرح مدیریت مناطق پیشرفت بسیار مطلوبی داشته و مناطق تحت حفاظت وجود دارد که پایش مناطق با استفاده از سیستم‌های نوین انجام می‌شود و در این زمینه این استان پیشرو است.

این مسؤول با اشاره به دریاچه اوان واقع در منطقه الموت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دریاچه اوان ظرفیت گردشگری استان قزوین محسوب می‌شود در همین راستا برای جلوگیری از ورود روسوبات به دریاچه باید گابیون‌بندی انجام شود چرا که مرگ دریاچه موجب کاهش شدید گردشگر در آن منطقه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین یادآور شد: شبکه تشکل‌های زیست محیطی در این استان تشکیل شده و تجهیزات مهیا شده که این شبکه‌ تشکل‌های زیست محیطی افتتاح می‌شود.

شمسی‌پور تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان محیط زیست استان قزوین تأمین گاز نیروگاه شهید رجایی است و سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی به تدریج بالا رفت به طوری که 65 درصد آن سوخت گاز و 35 درصد سوخت سنگین مازوت بوده است که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته به صورت کلی سوخت نیروگاه شهید رجایی به سمت گاز پیش رفت.

وی عنوان کرد: در اسفندماه سال گذشته 90 درصد از سوخت نیروگاه شهید رجایی گاز بوده و در دو ماه اول سال جاری 95 درصد از گاز استفاده شده و بعد از آن به صورت صددرصد از گاز برای سوخت نیروگاه شهید رجایی استفاده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه گاز متان در مکان‌های دفع زباله ایجاد می‌شود در همین راستا سه سایت 9 هکتاری برای دفن زباله‌های غیرقابل استفاده در این استان پیش‌بینی شده است.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته میزان تفکیک زباله از مبدأ در استان قزوین 6 درصد بوده که سازمان مدیریت شهرداری قزوین اقدامات لازم در زمینه را آغاز کرده است.

این مسؤول از افزایش 300 هزار تومانی حقوق محیط‌بانان محیط زیست به دلیل سختی کار محیط‌بانان خبر داد.

انتهای پیام/77003/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول