اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

رکود حاکم بر کشور باید برطرف شود/قابلیت ثبت جهانی پته کرمان

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به رکود موجود در کشور گفت: بحث رکود باید رفع شود.

رکود حاکم بر کشور باید برطرف شود/قابلیت ثبت جهانی پته کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با فعالان اقتصادی و گردشگری کرمان اظهار داشت: برای نخستین بار در 35 سال گذشته طراز تجارت بازرگانی خارجی ایران به نفع صادرات غیرنفتی مثبت شد.

وی افزود: برجام از دستاوردهای خوب بود با وجود همه بدعهدی‌هایی که صورت گرفته، اما ظرفیت‌هایی ایجاد کرده که بخش خصوصی شاهد آن است.

طبیب‌زاده ابراز داشت: اجازه معامله ارز با قیمت آزاد مسیر ورود ارز را به کشور باز می‌کند و بسیار عالی است.

وی با اشاره به رکود موجود در کشور ادامه داد: پاشنه آشیل کار است و اگر برای آن فکری نشود با وجود اینکه تورم مهار شده و ثبات اقتصادی داریم، بحث رکود باید رفع شود.

طبیب‌زاده تصریح کرد: گشایشی در تامین نقدینگی ایجاد شود و از دولت می‌خواهیم با جسارت و جرات این بخش از اقتصاد را هم فعال کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: بروکراسی حاکم بر سیستم اداری هنوز مانع مسیر پیشرفت است. 

وی در بعد اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: باید از فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تقدیر کرد، جدیت، پشتکار و تلاش همه مدیران نوید می‌دهد که انتخاب کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی صحیح بوده است و حتما با همکاری بخش خصوصی به نتیجه می‌رسیم و باید الگوی دیگر استان‌ها باشد.

طبیب‌زاده ادامه داد: کرمان توان پایلوت کارهای جدید در اقتصاد کشور ازجمله گردشگری را دارد، می‌توانیم پایلوت توسعه فعالیت‌های جدید با تکنولوژی‌‌های بالا در کشور باشیم.

وی تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی برند شهری را در کرمان خواهیم داشت، باید برای کرمان یک نماد معرفی کنیم و بابی در اقتصاد گردشگری کرمان شود.

طبیب‌زاده بیان داشت: تعیین تکلیف وضعیت اماکن گردشگری با اصناف باید صورت گیرد و بعضا اخلا‌ل‌هایی به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: پته کرمان نیز قابلیت این را دارد که به عنوان جهانی به ثبت برسد. 

انتهای پیام/80017/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول