اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قزوین خواستار شد

حفظ و تداوم هنر خوشنویسی به عنوان هنر اصیل ایرانی در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با توجه به اینکه این استان به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران انتخاب شده، گفت: باید برای حفظ و تداوم هنر خوشنویسی به عنوان هنر اصیل ایرانی تلاش شود.

حفظ و تداوم هنر خوشنویسی به عنوان هنر اصیل ایرانی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اکبر اسکندری‌نژاد در آیین افتتاح چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین که عصر امروز در سرای سعدالسلطنه استان قزوین برگزار شد با بیان برخی از ویژگی‌های هنری هنرمندان استان اظهار کرد: اگر به‌ درستی و با نگاهی تیزبینانه به اوراق و متون تاریخی توجه شود آثار ارزشمندی از دانشمندان و اندیشمندان بزرگ و به‌ نام کشور برجای مانده است.

وی ادامه داد: در این آثار نه تنها از نظر منبع علمی برای جویندگان راه ‌علم و دانش دارای ارزش است بلکه در کنار این ماندگاری علوم می‌توان به‌ دست نوشته‌هایی از استادان برجسته و هنرمندان قرن‌های مختلف دست یافت که با هنرنمایی در این کتب نقشی زیبا از خطوط مختلف را برای مردم به یادگار گذاشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری جشنواره چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین عنوان کرد: این جشنواره نشان‌دهنده توانمندی و عمق نفوذ هنرمندان در بخش خوشنویسی و در قالب زمینه‌های مختلف خط است.

اسکندری‌نژاد افزود: با توجه به اینکه استان قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران انتخاب شده باید برای حفظ و تداوم هنر خوشنویسی به عنوان هنر اصیل ایرانی تلاش شده و اقدامات لازم در این زمینه با برنامه‌ریزی صحیح انجام شود.

این مسؤول تصریح کرد: به ‌طور کلی قرن‌های نهم، دهم و یازدهم هجری قمری را می‌توان قرن‌های درخشان در هنر خوشنویسی دانست چرا‌که در آن قرن‌ها بزرگان بسیاری پا به عرصه خوشنویسی نهاده و چراغ خط را روشن نگاه داشتند و علت پیدایش هنر خوشنویسی را می‌توان تندنویسی، راحت‌نویسی و ذوق و خلاقیت هنرمندان ایرانی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت از مقام هنرمندان و استادان برجسته در هنر خوشنویسی و ظهور هنرمندان برجسته خوشنویس از شهر قزوین این منطقه از کشور به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور معرفی شد و بر این اساس دبیرخانه دوسالانه خوشنویسی کشور در استان قزوین تشکیل شد.

اسکندری‌نژاد یادآور شد: برگزاری جشنواره چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین با حضور هنرمندان از سراسر جهان در دنیا ضمن معرفی استان قزوین موجب رشد هنرمندان و پیشرفت این استان در زمینه هنر خوشنویسی به عنوان پایتخت هنر خوشنویسی می‌شود.

وی تصریح کرد: از هنرمندان و علاقمندان به هنر خوشنویسی درخواست می‌شود تا دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای تقویت هنر خوشنویسی و برگزاری بهتر دوسالانه‌های خوشنویسی ارائه دهند تا هنرمندان بتوانند هنر خوشنویسی را به نحو مطلوب آموزش ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین عنوان کرد: در همین راستا تلاش می‌شود با بهره‌مندی از منابع مالی موجود هنر خوشنویسی در این استان حفظ و تقویت شود

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با همکاری و هماهنگی نمایشگاه خوشنویسی مورد رضایت هنرمندان استان قزوین قرار گیرد و این نمایشگاه استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/77028/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول