اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

افتتاح 2 واحد تولیدی با اعتبار 60 میلیارد ریال در رفسنجان

دو واحد تولیدی با اعتبار 60 میلیارد ریال در شهرستان رفسنجان بهره‌برداری شد.

افتتاح 2 واحد تولیدی با اعتبار 60 میلیارد ریال در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عصر امروز با حضور فرماندار رفسنجان، معاون برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و جمعی از مسؤولان شهرستان خط تولید فرآوری و بسته‌بندی پسته آفاق رفسنجان در شهرک صنعتی شماره 2 رفسنجان افتتاح شد.

این شرکت با اعتبار 3 میلیارد تومان و اشتغالزایی 28 نفر در مرحله اول ایجاد شده و قرار است فاز دوم آن که فرآوری مغزکنی پسته است، سال جاری بهره‌برداری شود.

فرماندار رفسنجان در حاشیه افتتاح این شرکت اظهار داشت: ایجاد ارزش‌افزوده از محصولات به‌ ویژه پسته در رفسنجان اهمیت زیادی دارد، چراکه با بحران کم‌آبی که در شهرستان حاکم است و کاهش تولید محصول که داشتیم ارزش افزوده می‌تواند کمکی برای اقتصاد شهرستان باشد.

حمید ملانوری تصریح کرد: با بسته‌بندی کردن پسته ارزش‌افزوده ایجاد شده و از خام‌فروشی و فروش فله‌ای جلوگیری می‌شود و ایجاد واحدهایی که برای محصولات ارزش‌افزوده ایجاد کند از ضروریات شهرستان رفسنجان است.

وی با اشاره به تولید کود کمپوست از پوست تر پسته و کربن از پوست سخت پسته، خاطرنشان کرد: در این زمینه هم از محصول ارزش‌افزوده ایجاد می‌شود و هم اشتغالزایی در پی دارد.

در ادامه واحد مولیبدن شرکت سیمان بعثت با اعتبار 3 میلیارد تومان و اشتغالزایی 20 نفر بهره‌برداری شد.

ناهید کلانتری معاون برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدای دولت اظهار داشت: فرومولیبدن از ظرفیت‌های رفسنجان است و این طرح از طرح‌های اولویت‌دار است.

وی بیان داشت: در این سال‌ها واحدهای اکسیدمولیبدن نتوانسته با ظرفیت کامل کار کند و با پیگیری که انجام شده است، سهمیه اکسید مولیبدن از حالت اولیه خارج می‌شود و هر واحد از سهمیه عادلانه بهره‌مند خواهد شد.

کلانتری عنوان کرد: سالانه 450 تن اکسیدمولیبدن در این واحد تولید می‌شود و 500 هزار دلار در سال ارزآوری دارد.

وی در پایان متذکر شد: خوراک این واحد از مجتمع مس سرچشمه تأمین‌ می‌شود.

انتهای پیام/80016/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول