اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرضا خبر داد

ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرضا

رئیس شبکه بهداشت شهرضا از ایجاد مرکز غربالگری سرطان در این شهرستان خبر داد.

ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الله تنهایی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع سلامت گل‌ها با بیان این که طرح تحول سلامت یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در زمینه بهداشت عمومی جامعه است، اظهار کرد: این طرح در راستای دسترسی عموم مردم به امکانات بهداشتی و درمان، هزینه‌های درمان را در بخش‌های مختلف به میزان زیادی کاهش داده است، به‌ نحوی‌ که افراد تحت پوشش بیمه با مراجعه به مراکز درمانی دولتی تنها 10 درصد و در صورت حضور در شهرهای کم‌تر از 20 هزار نفر جمعیت تنها 5 درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان این که یکی از اهداف این طرح پاسخگویی به مراجعات مردمی و بهبود خدمات در بخش‌های بستری، درمانگاهی و بیمارستانی است، گفت: بر اساس این طرح تمام بیمارستان‌ها موظف هستند تا تمام خدمات درمانی را در محل خود ایجاد کنند تا بیماران مجبور به مراجعه به دیگر مراکز درمانی نباشند.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با اشاره به افزایش 7 هزار متری زیربنای بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا، خاطرنشان کرد: این پروژه با احداث 3 طبقه ساختمان در بخش‌های اورژانسی، تخصصی و اداری پیش‌بینی‌شده است که تاکنون 60 میلیارد ریال در آن هزینه شده است و تکمیل آن نیازمند 150 میلیارد ریال بودجه دیگر است.

وی با بیان که بر طبق توافق 30 درصد از هزینه‌های این بخش از بیمارستان را خیران تقبل می‌کنند، عنوان کرد: در جلسه اخیر با وزیر بهداشت، با دستور وزیر، 50 میلیارد ریال برای تکمیل این بیمارستان اختصاص پیدا کرد.

تنهایی با اشاره به ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرضا، عنوان کرد: یکی از دیگر طرح‌های ما ایجاد مرکز روانشناسی با 29 تخت در بیمارستان صاحب‌الزمان (ع) است که در مراحل انتهایی خود قرار دارد.

وی افزود: یکی از دیگر اقدامات ما تجهیز اورژانس شهرستان شهرضا به پزشک متخصص اورژانس است؛ این اقدام به عنوان یکی از استانداردهای درمانی محسوب می‌شود و نقش مؤثری در ارائه خدمات درمانی به مصدومان در فاصله وقوع حادثه تا ارجاع بیمار به پزشک متخصص دارد.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا استمرار طرح پزشک خانواده در شهرستان را یکی دیگر از خدمات این شبکه دانست و تصریح کرد: این طرح به صورت شبانه‌روزی در روستاهای کهرویه، اسفرجان و هونجان و ده گردشی در تمام خانه‌های بهداشتی روستایی به جز روستای کهرویه بازسازی شد.

تنهایی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه طرح تحول سلامت، اظهار کرد: مجموعاً 9 محله حاشیه‌ای شهر مورد بررسی قرار گرفتند که 7 محله مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ساختمان برای ایجاد مراکز بهداشتی در 5 محله حاشیه‌ای شهرضا، گفت: متاسفانه در 2 محله این ساختمان‌ها وجود نداشت که در محله شهید چاووشی با اهدای یک زمین توسط خیرین مرکز سلامت گل‌ها امروز کلنگ‌زنی می‌شود و این محله نیز در آینده نزدیک صاحب مرکز سلامت می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با بیان این که برای ساخت این مرکز اعتباری بالغ‌ بر 7 میلیارد ریال نیاز است افزود: زمین مرکز سلامت گل‌ها به همت خانواده‌های گلابی، خاتمی، نورا و منصف به مساحت 700 مترمربع اهدا شده است، این مرکز در دوطبقه به متراژ 275 متر ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/63072/آ ۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول