اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی:

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی بیرجند برگزار شد

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی گفت: نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی"امید" و بازی‌های بومی و محلی دهیاری‌های بخش مرکزی بیرجند با گرامیداشت هفته دولت با حضور 250 ورزشکار از 20 روستای شهرستان بیرجند برگزار شد.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی بیرجند برگزار شد

علیرضا چاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به منظور گرامیداشت شهدای هفته دولت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی احیاء و ترویج ورزش‌های سنتی، نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان بیرجند برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره 250 ورزشکار از 20 روستای بیرجند در سه بخش بازی‌های بومی محلی، جشنواره غذاهای سنتی و جشنواره نقاشی با موضوع «روستای سالم» و مسابقات ورزش‌های کلاسیک در اردوگاه تفریحی ورزشی کاریز نوفرست با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی تصریح کرد: حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، توسعه و رونق‌بخشی ورزش‌های سنتی که ریشه در فرهنگ ملی دارند و به فراموشی می‌گرایند از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که می‌تواند به افزایش نشاط در بین جوانان روستایی کمک کند.

چاجی با اشاره به نتایج مسابقات نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی "امید شهرستان بیرجند افزود: در بخش تیمی مسابقات بازی‌های بومی محلی این جشنواره دهیاری هاونان بر سکوی قهرمانی ایستاد، حاجی‌آباد نایب قهرمان شد و شکراب مقام سوم رقابت‌ها را از آن خود کرد.

وی در ارتباط با جشنواره غذاهای سنتی شهرستان بیرجند تصریح کرد: بانوان هر یک از روستاهای شرکت کننده در این جشنواره نسبت به معرفی تعدادی از غذاهای بومی منطقه خود اقدام کردند و صنایع دستی و میراث فرهنگی روستایشان را در معرض دید عموم گذاشتند که در مراسم اختتامیه با اهدای لوح سپاس مورد تجلیل واقع شدند.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با حضور عشایر روستای میریک در جشنواره غذا با برپایی سیاه چادر و رقص محلی و پذیرایی بازدیدکنندگان با دوغ محلی بر جذابیت جشنواره غذا افزوده شد.

چاجی یادآور شد: جشنواره نقاشی ویژه نوجوانان زیر 12 سال روستاهای بخش مرکزی نیز با موضوع "روستای سالم" برگزار شد که پس از رقابت بیش از 50 نونهال دختر و پسر بنا به رأی کمیته داوری مسابقه، امید طاهری از روستای امیرآباد به عنوان نقاشی برتر انتخاب شد و از تمامی شرکت کنندگان با اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی این جشنواره گفت: عباس دستگردی قهرمان و جواد نیکدل نایب قهرمان شد و محمد مرکی در جایگاه سوم ایستاد.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در رشته طناب‌کشی جشنواره تیم روستای شکراب رتبه نخست را کسب کرد، تیم روستای هاونان مقام دوم را بدست آورد و تیم روستای مهمویی در جایگاه سوم قرار گرفت.

چاجی با بیان اینکه در رشته هفت‌سنگ نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی"امید" شهرستان بیرجند 20 تیم روستایی از 6 دهستان شرکت داشتند، گفت: تیم روستای حاجی‌آباد قهرمان شد، تیم نوفرست نایب قهرمانی را بدست آورد و تیم روستای آسو به مقام سوم رضایت داد.

وی یادآور شد: در رشته تنیس روی میز امیر علی چهکندی رتبه نخست را کسب کرد، محمد رضا امیرآبادی‍‌زاده نایب قهرمان شد و سعید مزاری در جایگاه سوم قرار گرفت.

دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی اظهار داشت: در رشته دارت جشنواره نیز علیرضا هاونگی، احمد علیزاده و مهران خرمی مقا‌م‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

چاجی افزود: در مدت دو روز برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بیرجند تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی، معاون صندوق توسعه و کارآفرینی امید کشور و  فرماندار بیرجند از نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای سنتی و مسابقات ورزشی بازدید و در آیین اختتامیه جشنواره نیز حضور داشتند.

وی اذعان داشت: جشنواره فرهنگی و ورزشی "امید" شهرستان بیرجند با مشارکت فرمانداری، بخشداری بخش مرکزی و هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند برگزار شد و از  تمامی دهیاران حاضر با لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی "امید" و مسابقات بازی‌های بومی و محلی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان بیرجند با حضور فرماندار و معاونان فرمانداری و بخشدار بخش مرکزی بیرجند، مسؤول تربیت بدنی آموزش و پرورش بیرجند، دبیر هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و رئیس هیأت بیرجند از تیم‌های برتر با کاپ قهرمانی و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/69014/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول