اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر تعاون خبر داد

شناسایی 170 هزار کودک دارای فقر آموزشی و فرهنگی/ توان رقابت اجتماعی از برخی اقشار سلب شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرصت‌های نابرابر اجتماعی در جامعه زیاد است و گروه‌های ناتوانی در جامعه وجود دارند که توان رقابت اجتماعی از آنان سلب شده و هیچ‌گونه امکاناتی ندارند.

شناسایی 170 هزار کودک دارای فقر آموزشی و فرهنگی/ توان رقابت اجتماعی از برخی اقشار سلب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی ربیعی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آب درمانی معلولان بهزیستی در تبریز اظهار داشت  ایجاد عدالت اجتماعی و رفع نابرابری اجتماعی و منطقه‌ای در اولویت اقدامات دولت است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: توانمندسازی با اتکا به محله‌گرایی و منطقه‌گرایی به دست می‌آید و داشتن ذهنیت خوب و توانا و مدیریت هماهنگ در تمام استان‌های کشور نیز از لازمه‌های موفقیت و گام برداشتن به سوی توسعه و جامعه مدنی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با فقر فرهنگی و آموزشی کودکان تصریح کرد: در این زمینه 170 هزار کودک شناسایی شدند و اقدامات بسیار خوبی در این جهت با تمرکز بر روی این کودکان انجام شده است.

وی توسعه اجتماعی، گسترش حمایت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها و رفتارهای ناهنجار را از برنامه‌های جدی دولت توصیف کرد و افزود: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بی‌پشتوانگی در جامعه و ناآرامی روانی در جامعه است و در کنار آن احساس ناامیدی نیز مهم‌ترین زمینه را برای افزایش آسیب‌ها فراهم می‌کند و در این زمینه مهم‌ترین تلاش دولت ایجاد فضای آرام و همراه با آرامش در جامعه است.

ربیعی با اظهار ناراحتی از اینکه بسیاری از افراد خیال می‌کنند دولت تدبیر و امید فقط به اقتصاد فکر کرده و از دیگر موضوعات غفلت کرده است، تصریح کرد: بسیاری از افراد به اقدامات اجتماعی و بسترسازی اجتماعی دولت توجهی ندارند و خیال می‌کنند هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است در حالی که دولت برای ایجاد فضای آرام و مناسب در جامعه بسیار کار و تلاش می‌کند و درصدد است فضای جامعه را به فضای کم‌تنش سوق دهد و در کنار آن دولت تمام تهمت‌ها را به جان می‌خرد.

مردم باید در این جامعه احساس امنیت روانی داشته باشند و دولت تمام تلاش خود را برای داشتن امنیت روانی در جامعه به کار می‌گیرد و باید گفت دولت توسعه‌گر اجتماعی یکی از ویژگی‌ها و صفات بارز این دولت است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف و متنوع در هفته دولت در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی هفته دولت 800 میلیارد تومان پروژه در سطح استان آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسیده است و این موضوع نشان از هماهنگی مجموعه مدیریت دولتی در این استان دارد.

انتهای پیام/60002/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول