اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بحران بیکاری سرطان زرد است

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی از هزینه‌های دولت در دولت قبلی صرف شده و آزاردهندگی بحران بیکاری شبیه سرطان زرد است.

بحران بیکاری سرطان زرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی ایزدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح استخر شنای شهدای غواص چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: وجود بیش از 11 درصد بیکاری در کشور یک بحران است که آزاردهندگی آن شبیه سرطان زرد است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برخی از هزینه‌های دولت در دولت قبلی صرف شده و 500 هزار فرصت استخدامی دولت فعلی در دولت قبلی گرفته شده که بازنشست شدن پیش از موعد 800 هزار نفر نیرو با 25 سال سابقه نیز هزینه زیادی برای دولت ایجاد کرد و آن را به سازمان‌های بیمه‌ای بدهکار کرد.

ایزدی ادامه داد: نیروهای استخدام شده در دولت قبل به کارگیری نشدند و برای دولت فعلی ایجاد تعهد کرد، همچنین تعدادی از این نیروها از سطح سواد لازم برخوردار نبودند.

وی با اشاره به 10 میلیارد دلار بابک زنجانی و 3 هزار میلیارد دلارها و دکل‌های نفتی اظهار کرد: جدا از این میلیارد دلارها آنچه از نفت در دولت قبل فروختیم دولت از بانک مرکزی هزینه آن را دریافت و هزینه می‌کرد و به بانک مرکزی بدهکار هستیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: در دولت فعلی دست واسطه‌ها در صادرات و واردات قطع شده است و تجهیزات با قیمت مناسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: تا قبل از دولت یازدهم هیچ زمانی سهمیه 25 درصدی در اشتغال ایثارگران نداشتیم که از ابتدای دولت یازدهم بیش از 25 درصد سهمیه دریافت شده و در سال گذشته 47 درصد سهمیه برای استخدام ایثارگران فراهم شده است و در سال گذشته 22 هزار استخدام ایثارگران انجام شد که از این میزان حدود 10 هزار نیرو به کارگیری شد و در سه سال گذشته علیرغم همه مشکلات 37 هزار استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی انجام شده است.

ایزدی اظهار داشت: قانون جامع فرصتی را ایجاد کرده است که به وسیله آن همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به استخدام ایثارگران اقدام کنند و در حال حاضر برای بهره‌مندی ایثارگران از این قانون درصدد اصلاح آن هستیم که به جای استخدام به کارگیری انجام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 27 هزار فرصت شغلی از طریق تسهیلات ایجاد شده و تفاهمنامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده است که 110 نفر از ایثارگران به عنوان نماینده در 110 ناحیه صنعتی کشور حضور می‌یابند و ظرفیت‌های کارآفرینی و اشتغال را شناسایی و در راستای اشتغال ایثارگران تلاش می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: از ظرفیت‌های گردشگری در راستای ایجاد اشتغال استفاده خواهد شد و تلاش می‌شود جامعه ایثارگری را به سوی خوداشتغالی سوق دهیم و از 47 هزار نفر جامعه ایثارگری بیکار 24 هزار نفر در سطح تحصیلی دیپلم و زیردیپلم قرار دارند که در راستای آموزش رایگان آن‌ها اقدام می‌شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: در خوداشتغالی پیش‌بینی برای 14 هزار نفر است و درمان جانبازان در حوزه بهداشت و درمان قرار دارد اما همه ایثارگران، آزادگان، خانواده‌ تحت تکفل آن‌ها و خانواده‌های شهدا از بیمه پایه و بیمه مکمل برخوردار بوده و 100 درصد هزینه‌های درمان آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس در حاشیه این مراسم برخی از ایثارگران به بیان برخی از مشکلات ایثارگران پرداختند.

انتهای پیام/68011/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول