اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خمینی‌شهر:

مبارزه با اشرافی‌گری از خصوصیات شهیدان باهنر و رجایی بود

فرماندار خمینی‌شهر گفت: ساده زیستی، مبارزه با اشرافی‌گری و مرفهان بی‌درد از خصوصیات اصلی شهیدان باهنر و رجایی بود، مسؤولان امروز کشور باید به این خصوصیت عمل کنند.

مبارزه با اشرافی‌گری از خصوصیات شهیدان باهنر و رجایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، احمد رضوانی دوشنبه شب در جمع مردم خمینی‌شهر به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: شخصیت شهیدان رجایی و باهنر الگوی همه مدیران و خدمتگزاران مردم است.

وی با اشاره به اینکه اولین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر توکل به خداوند و استعانت از درگاه الهی بود، گفت: اعتقاد به ولایت مداری، آرمان‌های امام (ره)، پایبندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بود.

رضوانی تصریح کرد: ویژگی اصلی شهیدان باهنر و رجایی مردمی بودن آن‌ها بود، آن‌ها همه‌ چیز را برای مردم می‌خواستند نه برای خودشان.

فرماندار خمینی‌شهر با بیان اینکه در چهار دهه گذشته همه دولت‌ها به سهم خود به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند، افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد کاهش 40 درصدی درآمدهای ارزی و نفتی بودیم و در سال 93 با تقویت بازار فروش نفت متأسفانه با کاهش قیمت نفت مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه دولت‌های غربی و به‌ ویژه کشور عربستان و حکام خائن آل سعود علیه نظام ایران در کاهش قیمت نفت توطئه کردند، بیان داشت: در سال 92 تورم اقتصادی کشور 45 درصد بود ولی امسال این تورم به زیر ده درصد کاهش‌ یافته است.

فرماندار خمینی‌شهر با بیان اینکه بیش از 95 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز رسانی برخوردار هستند، افزود: در دولت یازدهم شاهد افزایش تولید پتروشیمی و نفت و گاز بودیم و در بخش کشاورزی علی‌رغم کمبود آب و شرایط بحرانی، تولید گندم رتبه بسیار خوبی را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در این دولت به بیش از 2 هزار و 500 شرکت افزایش‌یافته است، گفت: در دولت یازدهم شاهد ثبات و آرامش اقتصادی و حفظ جایگاه پول ملی و ارزش ریال در داخل کشور هستیم.

رضوانی اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دولت در حال اجرا شدن است و مسؤولان پیش از توجه به مسائل دیگر، باید به اجرای سیاست‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح نظام تحول سلامت در دولت یازدهم تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد کمبود دارو و عدم ورود داروهای مورد نیاز به کشور بودیم، خوشبختانه شرایط امروز نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است.

فرماندار خمینی‌شهر با بیان اینکه دستاوردهای امروز حاصل زحمات نظام در چهار دهه گذشته است و محصول زحمات یک دولت خاص نیست، گفت: امروز امنیت داخلی مهم‌ترین شاخصه سنجش عملکرد نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز حاصل زحمات شبانه‌روزی نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی است، بیان داشت: مردم باید قدردان امنیت داخلی کشور در شرایط سخت و در مقایسه با کشورهای همسایه باشند، اگر امنیت نبود ما هیچ نداشتیم.

رضوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از گذشته چهار دهه همچنان شاداب و با نشاط انقلابی است، خاطر نشان کرد: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی به‌ عنوان یک کشور اثرگذار و تعیین‌ کننده در منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی بحران‌های منطقه را مدیریت و کنترل می‌کند بر اساس محور مقاومت و اقتدار بر روی کشورهای دیگر اثرگذار است، برجام محصول اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه منکر عدم وجود مشکلات و کمبودهای کشور نیستیم، تصریح کرد: باید فضای انتقاد وجود داشته باشد ولی ادبیات انتقاد با ادبیات تخریب باید فاصله بگیرد.

فرماندار خمینی‌شهر با اشاره به مواضع و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت افزود: تنها راه‌حل برطرف کردن مشکلات کشور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در موضوع حقوق‌های نجومی بخش اندکی مدیران تخلف داشته‌اند و باید آن‌ها برخورد شود، بیان داشت: اکثریت مسؤولان نظام و دولت، انسان‌های سالم و پاک دست هستند و کسانی هستند که در خدمت نظام و انقلاب‌اند.

فرماندار خمینی‌شهر با بیان اینکه در هفته دولت 23 پروژه در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت: در سال‌های گذشته با وجود خشک‌سالی و کمبود آب، کمتر شاهد قطعی آب و برق مردم شهرستان بودیم، در سه سال گذشته تلاش زیادی برای حفظ سهمیه آب باغات و اراضی کشاورزی شهرستان انجام شد.

رضوانی با تأکید بر اینکه با جدیت پیگیر افتتاح بیمارستان 174 تخت خوابی در ماه‌های آینده هستیم اظهار کرد: با توجه پیگیری انجام‌ شده عوارض‌ آلایندگی خمینی‌شهر تقریباً به نتیجه رسیده است و امسال اعتبار خوبی به شهرستان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی برق و الکترونیک، حوله بافی، صنایع غذائی هستیم، بیان داشت: هنوز بعضی از ادارات در شهرستان خمینی‌شهر مستقر نیستند، در گذشته نمایندگی میراث فرهنگی فقط توسط دو نفر اداره می‌شد تلاش تا با تبدیل این نمایندگی به اداره در حال حاضر 11 نفر در اداره میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند.

فرماندار خمینی‌شهر تأکید کرد: پیگیری موضوعاتی همچون تصویب منطقه گردشگری لادر، صدور مجوز احداث شهرک سنگ، افزایش اعتبارات تملک دارایی، برگزاری جشنواره گل شب بو، پیگیری برای حل مشکلات شهرک منظریه، افتتاح کلانتری شهرک منظریه، پیگیری برای احداث کلانتری جوی‌آباد، ارتقای سطح امنیتی از جمله انجام شده در شهرستان خمینی‌شهر است.

رضوانی با اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی 2 هزار و 300 شهید و سرداران در آبان ماه، اذعان کرد: برگزاری این اجلاسیه به‌ عنوان یک افتخار برای شهرستان خمینی‌شهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63069/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول