اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی لنده تأکید کرد

ضرورت آموزش صنایع دستی در میان اقشار مختلف جامعه/ لزوم سوق‌دادن جوانان به فراگیری صنایع دستی

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنده به ضرورت آموزش صنایع دستی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با سوق دادن جوانان به فراگیری صنایع دستی می‌توان بسیاری از مشکلات و بیکاری را کاهش داد.

ضرورت آموزش صنایع دستی در میان اقشار مختلف جامعه/ لزوم سوق‌دادن جوانان به فراگیری صنایع دستی

خیرالله خیراندیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده، میراث فرهنگی را سرمایه ماندگار گذشتگان خواند و گفت: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و میراث فرهنگی در شهرستان امری لازم و ضروری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنده با بیان اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی بازگو کننده هویت و اصالت یک جامعه و معرف ملت‌های متمدن است، تصریح کرد: گرایش نسل جوان به صنایع دستی و گردشگری فرصت و بستر مناسبی برای آموزش صحیح اصول و فنون صنایع دستی و توسعه آن در سطح جامعه است.

خیراندیش یادآور شد: هر چند اعتبارات تخصیص یافته به حوزه میراث فرهنگی ناچیز بوده ولی در شهرستان اقدامات خوبی به منظور آشنایی نسل جوان به خصوص اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره بهزیستی شهرستان لنده آموزش گلیم‌بافی و صنایع دستی ویژه مددجویان و معلولان شهرستان برگزار شد که با استقبال خوب این قشر از جامعه روبه‌رو شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری لنده ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، از صنایع دستی می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه نام برد.

خیراندیش گفت: با ترویج صنایع دستی در سطح شهرستان می‌توان معضل بیکاری را تا حد قابل توجهی کاهش داد و به توسعه اقتصادی جامعه کمک کرد.

وی افزود: با گسترش صنایع دستی در جامعه بسیاری از استعدادهای نهفته در جامعه را می‌توان شکوفا کرد و این امر بدون آموزش و توجه به زیرساخت‌ها محقق نخواهد شد، برای این مهم ابتدا باید آشنایی لازم در میان اقشار مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/82013/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول