اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با استفاده از ماشین‌آلات در اراضی زراعی این استان خبر داد.

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در جریان بازدید از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با اشاره به رشد خوب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در گیلان اظهار کرد: استفاده کشاورزان از ماشین‌آلات کشاورزی سبب کاهش ضایعات در محصول شده است.

وی به کاهش هزینه‌ها با تجهیز و نوسازی شالیزارها در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 10 هزار هکتار از شالیزارهای استان تجهیز و نوسازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در 120 روستا عملیات تجهیز و نوسازی شالیزارها انجام شده است، تصریح کرد: طرح مذکور در قالب 70 پروژه اجرایی شده است.

شعبان‌نژاد، اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها را با مشارکت 70 پیمانکار در گیلان خواند و بیان کرد: تعداد هشت گروه مشاوران و یک‌هزار و 500 نفر مهندس و کارشناس در راستای اجرای طرح تجهیز و نوسازی وارد زمین‌های کشاورزی استان شدند.

وی به تجهیز و نوسازی 25 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در سال 95 اشاره کرد و گفت: طرح مذکور با مجوز وزیر جهاد کشاورزی در استان عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رشد صددرصدی ایجاد شبکه‌های آبیاری در استان، خاطرنشان کرد: آبیاری تحت فشار از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و اجرای این طرح در کاهش مشکلات کشاورزان تاثیرگذار است.

شعبان‌نژاد به حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در کنار روستائیان در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 559 نفر در 62 مرکز جهاد دهستان گیلان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد 402 نفر از ناظران جهاد کشاورزی سال گذشته در گیلان استخدام شدند، اظهار کرد: نظران مذکور در مراکز جهاد دهستان‌ها مستقر هستند و آموزش‌های ترویجی را به کشاورزان ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، نظارت بر بنگاه‌های خصوصی سم‌فروشی و توزیع کود را از وظایف ناظران جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی سایت‌های الگویی و مشاوره‌های تخصصی چهره به چهره یا گروهی از فعالیت ناظران کشاورزی است.

شعبان‌نژاد با تأکید بر جلب مشارکت مردم در فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی دولت، بیان کرد: تعداد 22 هزار نفر کشاورز شالیزارهای خود را به منظور تجهیز و نوسازی در اختیار ما گذاشتند.

وی به اعلام آمادگی همکاری تمام دستگاه‌ها برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی در گیلان اشاره کرد و گفت: همکاران ما مجاز هستند امکانات فکری و انسانی خود را در اختیار دستگاه‌های دیگر بگذارند.

انتهای پیام/84001/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول