اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

روستا و عشایر کشور از پتانسیل‌های عظیمی بهره‌مند هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشور ایران در مسیر آموزش‌های فرهنگ محور قرار دارد، گفت: روستا و عشایر کشور از پتانسیل‌های عظیم و متنوعی بهره‌مند هستند.

روستا و عشایر کشور از پتانسیل‌های عظیمی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی‌زنگنه پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش منطقه‌ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان‌های غرب کشور که با محوریت استان کرمانشاه در شهرستان صحنه برگزار شد، اظهار داشت: پایه و اساس هر تحولی در گرو پیشرفت، توسعه فرهنگ و هنر در روستاها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به برخی آمار ساکنان شهر و روستاهای استان کرمانشاه از گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: بیش از یک‌میلیون جمعیت در شهر کرمانشاه سکونت دارند که از این تعداد حدود 300 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند و این مسأله زیبنده نظام اسلامی نیست.

به گفته وی، کشور  ایران در مسیر آموزش‌های فرهنگ محور قرار دارد و تحولات فرهنگی و عملی در این عرصه تلاشی همگانی از سوی مسؤولان و مردم را می‌طلبد.

رحیمی‌زنگنه به تفاوت علم و معرفت در ابعاد گوناگون اشاره و خاطرنشان کرد: معرفت با قلب و علم با تفکر حاصل می‌شود و باید منشا عمل را باور یقینی نسبت به تبدیل معرفت ذهنی به عمل عینی دانست.

وی با بیان جهت‌گیری مثبت سند عالی مساجد فرهنگی و هنری در سطح کشور، اظهار داشت: روستا و عشایر کشور از پتانسیل‌های عظیم و متنوعی بهره‌مند هستند که باید از این توانمندی‌ها در راستای توسعه و پیشرفت جامعه با توجه به اهداف والای اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/2700/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول