اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

موارد نقض برجام توسط آمریکا به مراجع بین‎المللی ارائه شود/ الزام آمریکا به اجرای تعهدات

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان باید به صورت مستند موارد نقض برجام توسط آمریکا را به مراجع بین‌المللی ارائه دهند.

موارد نقض برجام توسط آمریکا به مراجع بین‎المللی ارائه شود/ الزام آمریکا به اجرای تعهدات

محمدعلی پورمختار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کبودراهنگ با بیان اینکه ظریف در جلسات و مصاحبه‎هایش در سفر به نیویورک، آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست، اظهار کرد: وزیر امور خارجه کشورمان عدم اجرای برجام و باز نشدن گره‎های اقتصادی، مالی و بانکی را ناشی از رفتار آمریکا و ممانعت این کشور در اجرای اصولی بندهای برجام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ظریف سال‌ها در آمریکا زندگی کرده و با روحیه، اخلاق و روش سیاستمداران این کشور کاملاً آشناست، گفت: متأسفانه وزیر امور خارجه کشورمان از همان ابتدا به تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با خوی و خصلت آمریکا در بدعهدی و عدم اعتماد به آنها توجه نکرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: به رغم توانمندی سیاسی و قدرت بالای چانه‎زنی ظریف، او نتوانست پیش‎بینی درستی از آینده توافق با آمریکا داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز صراحتاً به بدعهدی آمریکا اشاره می‎شود و گله‎مند هستند، گفت: البته این موضوع دلایل مختلفی دارد که ترجیح می‎دهم بعدها در مورد آن صحبت کنم.

پورمختار با بیان اینکه البته با وجود روشن شدن قضیه برای روحانی؛ او همچنان به آمریکا اعتماد دارد و به امید موافقت کدخدا نشسته است؛ در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا مانع اصلی اجرای برجام است و باید اعتراف کند که آن را نقض کرده است.

وی اظهار کرد: ایران باید با اعلام مراتب به کمیته بین‎المللی، خواستار الزام آمریکا به اجرای تعهدات خود شود و چنانچه به نتیجه نرسید نسبت به اقدام متقابل و آغاز بازگشت به دوران قبل از برجام برنامه‎ریزی کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس افزود: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان باید به صورت مستند موارد نقض برجام توسط آمریکا را به مراجع بین‌المللی، کشورهای دنیا، اعضای 1+5، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی منعکس کنند.

وی با بیان اینکه با آماده‎سازی افکار عمومی و نیز اعمال فشار بین‎المللی به کدخدا، باید اقدام جدی صورت گیرد، بیان کرد: امیدواریم روحانی هم مانند ظریف به فرمایشات مقام معظم رهبری در بدعهدی آمریکا و غیر قابل اعتماد بودن آن ایمان بیاورد.

انتهای پیام/89004/پ/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول