اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

دفاع مقدس مظهر حماسه، دینداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران است

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، دینداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران است.

دفاع مقدس مظهر حماسه، دینداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سردار علی نصیری امشب در جمع فرماندهان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران و فرهنگیان شهرستان‌های استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، دفاع مقدس را مظهر حماسه، دینداری، ایثار و شهادت، ایستادگی و آرمانگرایی ملت بزرگ ایران دانست.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب کلید واژه‌های زیبایی از دوران دفاع مقدس بیان کرده‌اند که نشان از اهمیت و عظمت این دوران ارزشمند است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم است که هر چه از آن استخراج شود، منشأ خیر و برکت است؛ دفاع مقدس تابلوی زیبایی از حماسه عاشورا است و شب‌های عملیات پیوندی عمیق با شب عاشورا داشت و آماده شدن رزمندگان برای شهادت گواه روشنی بر این مدعا است؛ شب عملیات مانند عاشورا بود، آنچنان عاشقان در این عرصه وارد می‌شدند که گویی به دیدار یار می‌روند.

وی بیان داشت: حتی برخی از شهدا از آینده خودشان اطلاع داشتند و دانستند که در عملیات شهید می‌شوند.

سردار نصیری با اشاره به این‌که در زمان جنگ به‌عنوان فرمانده گردان در خدمت انقلاب بوده است، گفت: توفیق داشتم در اعزام‌های بسیجیان به مناطق عملیاتی در خدمت عزیزان آموزش و پرورش و فرهنگی باشم که در مقاطعی بیش از 50 درصد استعداد گردان عملیاتی را فرهنگیان تشکیل می‌دادند.

وی با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی، افزود: 19 ماه از انقلاب می‌گذشت و در حالی که ما شرایط ورود به جنگ را نداشتیم جنگ سختی به ما تحمیل شد. جنگی که با یک ائتلاف نوشته یا نانوشته رقم خورد و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و منطقه تمام امکانات مادی، نظامی و مالی خود را در جهت حمایت از صدام جنایتکار به کار گرفتند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تصریح کرد: ارتش عراق سه بار از سوی کشورهای استعماری تجهیز شد و تاریخ نشان می‌دهد که مردم بزرگ ما در مقابل چنین دشمنی با دست خالی ایستادگی کرد و در مقابل دشمن تا دندان مسلح حماسه آفرید. 

وی انقلاب اسلامی را حاصل تفکر و اعتقاد اسلام ناب محمدی مردم دانست و اظهار داشت: به تصور دشمن، ارتش بعد از انقلاب سازماندهی خود را از دست داده بود و همچنین تحریم‌هایی بر علیه کشور ما اعمال کردند، حتی پول‌هایی که از ما دریافت کرده بودند و باید به ازای آن کالاهای مختلف تحویل می‌دادند را بلوکه کردند. اما به رغم همه دشمنی‌هایی که بر علیه ملت داشتند، آنها در معادلات خود تصور نکرده بودند که مردم ما با سلاح دشمن شکن اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد و تمام نقشه‌های آن‌ها را خنثی خواهد کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس تاکید کرد: معلمان و فرهنگیان باید نسبت به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده در مدارس اهتمام داشته باشند و نسل جدید را به نسلی پویا و انقلابی تبدیل کنند.

انتهای پیام/2462/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول