اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

ارتش در دوران 8 سال دفاع مقدس خودش را پیدا کرد/ دستاوردهای به‌روز ارتش مایه افتخار ملی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ارتش ایران در جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس خودش را پیدا کرد، گفت: دستاوردهای به‌روز ارتش مایه افتخار ملی است.

ارتش در دوران 8 سال دفاع مقدس خودش را پیدا کرد/ دستاوردهای به‌روز ارتش مایه افتخار ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی امشب در دیدار با فرماندهان ارتش زنجان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دشمن وقتی جنگ را آغاز کرد، بدون مطالعه و محاسبه نبود و کاملاً با برنامه‎‌ریزی اقدام به جنگ کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل حمله دشمن، این بود که ایران کشوری تازه استقلال یافته است، تصریح کرد: استدلال دشمن این بود که تنها نیروی دفاعی ایران، ارتش است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در آن زمان دشمن اطلاعات دقیقی از درون ارتش داشت و به توان دفاعی کشور کاملاً واقف بود، افزود: دشمن مطمئن بود که تسلیحات نظامی کشور چیست و این را واقف بود که ایران جایی برای تأمین سلاح ندارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زمان آغاز جنگ سپاه نیز یک نیروی نظامی نوپا بود، اضافه کرد: دشمن بر همین تفکر که ایران قدرت دفاع از کشور را ندارد، حمله را آغاز کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تقویت روزبه‌روز ارتش جای افتخار دارد، تبیین کرد: ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس خودش را پیدا کرد و تا به امروز نیز اقتدار آن روز به روز بیشتر شده است و امروز ارتش ایران بسیار قدرتمند شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و شکل‌گیری سپاه، دشمنان به دنبال ایجاد تضاد و رقابت بین ارتش و سپاه بودند، اضافه کرد: بروز جنگ یعنی وجود دشمن مشترک موجب شد که این تفکر جدایی و تفرقه شکل ندهد و سر دسته کسانی که موجب همین یکدلی و وحدت سپاه و ارتش شد، شهید صیاد شیرازی بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با تأکید بر همدلی و همراهی افزود: اگر نیروها همدل و همراه باشند، موفقیت به نام مجموعه خواهد بود.

فرمانده تیپ 216 زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هدف دشمن از حمله به کشور شکست انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: رژیم بعثی عراق در آن برهه زمانی با تجهیزات کامل به ایران حمله کرده بود که ایران به تازگی پیروز شده و توان دفاعی کافی نیز نداشت.

علی مظهری تشریح کرد: جوانان خرمشهری با استقامت وصف‌ناپذیری در برابر حملات دشمن مقاومت کرده و 35 روز دشمن را در پشت دروازه‌ها و کوچه پس کوچه‌های این دیار خونین متوقف کردند.

وی با بیان اینکه با تلاش و همکاری نیروهای مسلح کشور و با پشتیبانی مردم و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری به پیروزی رسید، افزود: در این مدت نیروهای نظامی کشور به اوج اقتدار رسیده است.

انتهای پیام/73005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول