اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

شریعتی نیاسر خبر داد

ابلاغ دو بخشنامه آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها/ مشکل سنواتی‌ها حل شد

معاون آموزشی وزیر علوم از ابلاغ بخشنامه به دانشگاه‌ها برای حل مشکل دانشجویان درباره قانون سنوات خبر داد.

ابلاغ دو بخشنامه آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها/ مشکل سنواتی‌ها حل شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجتبی شریعتی‌ نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: به تمام دانشگاه‌ها بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم که بر این اساس آئین‌نامه سنوات عطف به ماسبق نمی‌شود و ورودی‌های سال 93 و قبل از آن مشکلی در رابطه با قانون سنوات ندارند.

وی افزود: آئین‌نامه‌ای که قبلاً ابلاغ شده بود، عطف به ماسبق می‌شد اما در ماده 33 آمده است درصورت ایجاد اختلال در نظام آموزشی، معاون آموزشی وزیر علوم می‌تواند بخشنامه‌ای ابلاغ کند که بر اساس آن این آئین‌نامه عطف به ماسبق نشود که به درخواست مدیران دانشگاهی و دانشجویان این کار صورت گرفت.

* بخشنامه وزارت علوم درباره پذیرش بدون کنکور دانشجویان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

شریعتی‌ نیاسر گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مراکز آموزشی از جمله مراکز آموزشی غیردولتی ظرفیت‌شان پر نشده است، بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم که این مراکز بتوانند ظرفیت خالی را تا سقف تصویب شورای گسترش آموزش عالی پر کنند و پذیرش مستقیم جذب دانشجو داشته باشند.

وی افزود: البته این کار با هماهنگی سازمان سنجش صورت می‌گیرد و این سازمان به‌زودی اطلاعیه‌ای را منعکس کرده و شیوه پذیرش را اعلام می‌کند.

* بررسی تمامی رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: تمام رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد را بررسی کردیم و نتیجه آن بر روی سایت وزارت علوم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: البته مجوزها برای سال تحصیلی 96-95 صادر شده و سال‌های آینده دوباره باید رشته‌محل‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مجوز صادر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول