اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نیرو خبر داد

خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: وزارت نیرو با انعقاد خرید تضمینی آب با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بازگشت سرمایه آنها را تضمین می‌کند.

خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رحیم میدانی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب با اشاره به اینکه انتقال فناوری در همکاری با شرکت‌های خارجی مورد تأکید است، گفت: وزارت نیرو برنامه خرید تضمینی آب از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی را در سرلوحه کار خود قرار داده که به همین دلیل بازگشت سرمایه آنها را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: چنانچه تحت هر شرایطی نتوانیم سرمایه سرمایه‌گذار را به او بازگردانیم، وزارت دارایی مکلف است پول سرمایه‌گذار را پرداخت کند.

میدانی با اشاره به اعلام رضایت از کیفیت کالاهای تولیدی ساخت داخل کشور در صنعت آب و فاضلاب، گفت: تولیدکنندگان داخلی و خارجی می‌توانند با یکدیگر همکاری کرده تا ضمن آشنایی با محصولات یکدیگر و تبادلات علمی، جایگاه صنعت آب و فاضلاب را ارتقاء دهند.

وی افزود: بیشترین نیاز پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب از شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود، به طوری که وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب بیش از 95 درصد نیازهای خود را از تولیدات داخلی تأمین می‌کند.

به گفته معاون آب و آبفای وزارت نیرو، اگر 5 درصد نیازهای آب و فاضلاب کشور از خارج تأمین شود، به این دلیل است که به خاطر مصرف کم آن قطعات، تولید آنها توجیه اقتصادی ندارد و برای تولیدکنندگان داخلی به صرفه نیست.

میدانی به مشکلات بخش خصوصی که همانا تأمین سرمایه است اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی آماده هستند تا به میزان نیاز کشور در بخش آب سرمایه‌گذاری کنند، ولی مشروط به آنکه آب تولیدی به صورت تضمینی از آنها خریداری شود و بحث دیگر اینکه سرمایه‌گذاران بتوانند از اعتبارات بانکی استفاده کنند و از محل فروش محصول، به تدریج به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه وزارت نیرو در تأمین سرمایه مشکل دارد و این موضوع بارها با هیأت دولت و صندوق توسعه ملی در میان گذاشته شده است، گفت:‌ سال گذشته از صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار اعتبار در اختیار آب و فاضلاب کشور قرار گرفت که بخش زیادی از مشکلات این بخش را مرتفع کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول