اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی مطرح کرد

عدم همکاری وزارت بهداشت با بهزیستی برای رفع مشکلات معلولان

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی از عدم همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این سازمان برای رفع مشکلات مختلف معلولان گلایه کرد.

عدم همکاری وزارت بهداشت با بهزیستی برای رفع مشکلات معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین نحوی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم علمی فرهنگی خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در سالن اجتماعات هتل میثاق با اشاره به نام‌گذاری هفته آخر سپتامبر به نام هفته جهانی ناشنوایان توسط فدراسیون جهانی ناشنوایان اظهار داشت: در کشور ما نیز برنامه‌های علمی آموزشی بسیاری برای این گروه از معلولان و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود تا بخشی از مشکلات ناشنوایان و کم‌شنوایان به اطلاع مدیران و مسؤولان جامعه برسد تا رفع آن با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی برگزاری پنجمین سمپوزیوم علمی فرهنگی خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی هم‌زمان با هفته جهانی معلولان کم‌شنوا و ناشنوا برشمرد و گفت: چهار دوره گذشته این سمپوزیوم در تهران برگزار شد و امسال نیز اجرای این برنامه ملی به میزبانی مشهد انجام شد.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی هدف از برگزاری این سمپوزیوم با حضور والدین معلولان کم‌شنوا و ناشنوا را محوریت مهم خانواده در امر توان‌بخشی این گروه از معلولان دانست و یادآور شد: در حال حاضر یکی از جنبه‌ها و معیارهای طبقه‌بندی معلولان اثر متقابل محیط زندگی در نحوه فعالیت‌های معلولان در نظر گرفته می‌شود چراکه باوجود استعدادها و ظرفیت‌های بسیار در معلولان کم‌شنوا یا ناشنوا متأسفانه این گروه از مردم، علاوه بر اینکه امکان فعالیت در مشاغل مختلف را از دست می‌دهند، مورد پذیرش جامعه نیز ممکن است قرار نگیرند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه این معضل و نحوه برخورد نامناسب مردم با این گروه از معلولان بیشتر در جوامع درحال‌توسعه دیده می‌شود، اضافه کرد: در کشور ما که احترام به والدین و سالمندان بخشی از فرهنگ دینی اسلامی مردم محسوب می‌شود علاوه بر تکریم معلولان لازم است توجه خاصی به رفع مشکلات آن‌ها شود که در این میان همکاری بین سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از عدم همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این سازمان برای رفع مشکلات مختلف معلولان گلایه کرد و افزود: متأسفانه با وجود ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت مبنی بر ارائه تعدادی پیشنهاد و امکان همکاری میان سازمان بهزیستی با وزارت مذکور، تاکنون هیچ پاسخ مکتوبی از سوی وزارت بهداشت دریافت نشده است.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی با تأکید بر توان بالای کشور در نیروی انسانی و برخورداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال گفت: سن متوسط شناسایی معلولان کم‌شنوا و ناشنوا در کشور ما بالای سه سال بوده و در این امر در حالی است که در چند سال اخیر از طریق غربالگری امکان میزان کم‌شنوایی یا ناشنوایی حدود 70 تا 80 درصد کودکان کمتر از یک سال مشخص می‌شود.

انتهای پیام/3268/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول