اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروهای مهارت‌محور با آلمان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از انعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروهای مهارت‌محور با استفاده از مدرسان آلمانی در ایران خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروهای مهارت‌محور با آلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود شفیعی بعد از ظهر امروز در همایش «دولت، صنعت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای» با اشاره به برگزاری کنگره‌ آموزش، صنعت و دانشگاه از سال 70 در کشور اظهار کرد: کنگره مذکور در تبریز، مشهد و دانشگاه امیرکبیر برگزار شده است.

وی، هدف از برگزاری همایش «دولت، صنعت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای» را توسعه ملی عنوان کرد و افزود: تاکنون 19 همایش در کشور برگزار شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه انجمن ایرانی پیشبرد صنعت و دانشگاه در کشور تاسیس شده است، تصریح کرد: تعداد سه هزار نفر عضو انجمن مذکور هستند.

شفیعی، فعالیت اجرایی در ایران را طاقت‌فرسا خواند و بیان کرد: اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتواند جایگاه خود در کشور را پیدا کند ارتباط صنعت و دانشگاه شکل می‌گیرد.

وی به جذب بیش از 70 درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز فنی و حرفه‌ای در بازار کار اشاره کرد و گفت: ماموریت ما جذب تمام فارغ‌التحصیلان مراکز فنی و حرفه‌ای در بازار کار است و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه این امر تحقق پیدا کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر ایجاد رشته‌هایی در راستای نیاز بازار، اظهار کرد: رشته‌های غیر نیاز بازار باید تعطیل شود.

شفیعی، تربیت نیرو با توجه به وضعیت مناطق مختلف را از وظایف دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و یادآور شد: صنایع بزرگ به‌دنبال جذب نیروهای فنی و حرفه‌ای هستند و این امر باید تداوم داشته باشد.

وی از انعقاد تفاهمنامه تربیت نیروهای مهارت‌محور با استفاده از مدرسان آلمانی در ایران خبر داد و بیان کرد: معیار ارتقای صلاحیت، شایستگی و کاربلدی نیروها در داخل کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه نظام پرداخت‌ها بر مبنای مدرک تحصیلی است، تصریح کرد: تمام افراد دوست دارند مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشند.

شفیعی اضافه کرد: در برنامه چهارم توسعه کشور بیش از 40 درصد دانشجویان باید در مقطع کاردانی تحصیل می‌کردند اما اکنون تمام معادلات به‌هم ریخته است و مدرک تنها محور اصلی در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگرانی ما از این است اگر مسأله مدرک‌گرایی برطرف نشود فاتحه فعالیت‌های مهارتی خواند می‌شود، گفت: از دولت انتظار داریم به فنی و حرفه‌ای کمک کند.

*تجهیزات آزمایشگاهی فنی و حرفه‌ای متعلق به 50 سال گذشته است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه را متعلق به 50 سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: فناوری‌های جدید وارد بازار شده و باید از آن استفاده کنیم.

شفیعی بر راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و یادآور شد: اختصاص اعتبارات کافی در زمینه مذکور حائز اهمیت است.

وی از افزایش اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه‌ای از 190 میلیارد تومان در سال 92 به 420 میلیارد تومان در سال 95 خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات مذکور با توجه به حجم فعالیت‌ها کم است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به فعالیت 6 هزار و 300 نفر نیرو در این دانشگاه در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: تعداد 3 هزار و 500 نفر از نیروهای مذکور قراردادی هستند.

*برجام اتفاق افتاد اما در روند فعالیت‌ها اتفاقی نیفتاده است

شفیعی با بیان اینکه 50 درصد از بودجه سایر فصول برای حقوق کارکنان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: برجام اتفاق افتاد اما در روند فعالیت‌ها اتفاقی نیفتاده و سازمان برنامه و بودجه با ارسال نامه‌ای تنها قول پرداخت 50 درصد از اعتبارات سایر فصول را اعلام کرده است.

انتهای پیام/84001/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول