اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

گسترش دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:‌ با هدف به حداقل رساندن طلاق در بین زوجین، درصدد گسترش دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج در این استان هستیم.

گسترش دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ستاری عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار کرد: همچنان دغدغه بسیاری از خانواده‌ها، مسؤولان و دلسوزان حوزه سلامت اجتماعی کاهش و برطرف کردن آسیب طلاق در جامعه است که متأسفانه سال به سال بر تعداد طلاق به ویژه طلاق‌های توافقی افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: بهزیستی استان اردبیل با بهره‌گیری از ظرفیت تمام کارشناسان و مشاوران زبده با بررسی دقیق آمار، علل، عوامل و شرایط تأثیرگذار در امر طلاق سعی کرده تا به نحوی عمل کند که آمار طلاق کاهش یافته و انتظام نظام خانواده به معنای واقعی شکل بگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: با هدف به حداقل رساندن طلاق در بین زوجین در صدد گسترش دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج در استان اردبیل هستیم.

ستاری با بیان اینکه در همین راستا بیش از 100 مرکز مشاوره حضوری و غیر حضوری در استان فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: ‌این مراکز به شکل عمومی و تخصصی به هموطنان به ویژه زوجین خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

وی به الزامی شدن مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج و همچنین افزایش برنامه‌های آموزشی پیش از ازدواج اشاره کرد و ادامه داد: همه این هدف‌گذاری‌ها با نیت کاهش چشمگیر امر طلاق در جامعه اتفاق افتاده تا زوجین بتوانند با مهر و محبت و مؤلفه‌های مورد تاکید دین اسلام در کنار هم زندگی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 15 هزار زوج از آموزش‌های پیش از ازدواج استفاده کرده و توانسته‌اند خدمات مطلوبی را با هدف ارتقا آگاهی و سطح معلومات خود انجام دهند، بیان کرد: سازمان بهزیستی تلاش می‌کند تا در بین جامعه هدف خود ازدواج آسان و راحت را ترویج و توسعه دهد.

ستاری از ارائه خدمات حمایتی برای زوجین در آستانه ازدواج به ویژه تأمین جهیزیه و دیگر نیازهای ضروری آنها خبر داد و اضافه کرد: تمام تلاش بر این است تا زنجیره و بنیان نظام خانواده تقویت شده و آمار طلاق به شدت کاهش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تشریح کرد: ما زمانی می‌توانیم این آمار را به معنای واقعی به حداقل برسانیم که یک فضای آرامش همراه با تعامل و تفاهم را در بین زوجین و افراد خانواده به وجود آورده و با هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش طلاق برخوردی واقعی‌تر انجام دهیم.

انتهای پیام/62001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول