اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

بانک‌ها باید در خدمت مردم باشند/سود بالای بانکی، ربا است

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه دیرکرد در اسلام حرام است، افزود: سود بالای بانکی در اسلام ربا محسوب می‌شود و تأکید اسلام بر این است که پول در مقابل کار باشد نه اینکه پول در مقابل پول.

بانک‌ها باید در خدمت مردم باشند/سود بالای بانکی، ربا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با مدیرعامل پست‌بانک کشور، دین اسلام را دینی اجتماعی دانست و با تاکید بر اهمیت ویژه اسلام به خدمات اجتماعی گفت: هر قدمی که در راستای فضیلت اسلام و ثواب برداشته شود در نامه اعمال انسان درج می‌شود.

وی، اهمیت برداشتن بار و زحمت از دوش مردم را متذکر شد و با اشاره به تفاوت بانک در اسلام و کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: در اروپا بانک‌ها با تکیه بر ربا به مردم تسهیلات می‌دهند و روزبه روز قدرتمندتر می‌شود و اقتصاد را در اختیار می‌گیرند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه در غرب، دولت‌ها را بانکداران به وجود می‌آورند، اضافه کرد: بانکداران در کشورهای اروپایی نقش مهمی در اقتصاد دارند، اما در اسلام بر حل مشکلات مردم در بانک‌ها تاکید شده است و بانک باید در خدمت مردم و تسهیل کننده تولید باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه دیرکرد در اسلام حرام است، افزود: سود بالای بانکی در اسلام ربا محسوب می‌شود و تاکید اسلام بر این است که پول در مقابل کار باشد نه اینکه پول در مقابل پول.

وی، خدمت به مردم را عبادت دانست و تصریح کرد: باید نگاه مسؤولان به خدمت اینگونه باشد و سعی کنند در این مسیر توفیقات بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام/78027/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول