اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه‌رئیسی:

ولایت فقیه بزرگترین نعمت در کشور ماست

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: ولایت فقیه بزرگترین نعمت در کشور ماست.

ولایت فقیه بزرگترین نعمت در کشور ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه به یکی دیگر از مباحث اصول دین که اصل نبوت است، اشاره و عنوان کرد: اگر انسان شناخت مناسبی از مسئله توحید و عدل داشته باشد، فطرتاً انسان متوجه می‌شود که به رهبر، راهنما و پیشوای معصوم نیازمند است.

وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی عنوان کرد: لقمه حرام سبب نابودی و به فنا رفتن خانواده می‌شود که باید از آن پرهیز کرد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه از مواضع انقلابی رئیس جمهور در سازمان ملل که به بدعهدی‌های آمریکا اشاره کرد قدردانی کرد.

وی در ادامه با تذکری به بعضی مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: بعضی از مسؤولان استان از اقصی نقاط به دنبال گنج هستند؛ انتظار است نیروهای امنیتی به طور جد بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با این افراد برخورد کند؛ این افراد که در روستای تراب لنده به دنبال گنج هستند بعضاً با ماشین دولتی هم می‌روند اینها چطور می‌خواهند از بیت‌المال پاسداری کنند.

صلواتی به روز سالمندان و به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و آغاز ماه محرم هم اشاره و تشریح کرد: دو اصل اسلام برای اصلاح جامعه اصل امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم مسؤولان هیأت‌ها در ایام ماه محرم از مداحی‌های عالمانه، حماسی و شورانگیز مناسب استفاده کنند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به هفته نیروی انتظامی اشاره و با تبریک این هفته تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی اصل نیروی انتظامی، اقتدار، عزت، احساس مهربانی و خدمت به مردم است و بزرگترین وظیفه این نیرو حفظ ارزش‌ها است که از زحمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی در جهت امنیت و آرامش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از سنت‌های قطعی خدای متعال امتحان و آزمایش است، تصریح کرد: همه امت‌ها و همه انبیاء و همه انسان‌ها هر کدام به وسیله‌ای امتحان شدند؛ خدای متعال همه امت‌ها را امتحان کرد و بعد از رسول‌الله(ص)، خدا امت را به وسیله حضرت فاطمه(س) امتحان کرد؛ خیلی‌ها مردود شدند؛ در طول انقلاب اسلامی ملت ما امتحان شد و در همه امتحان‌ها سربلند بیرون آمده؛ از 8 سال دفاع مقدس گرفته تا جریان نفاق و در هر مقطعی از زمان این ملت ایران امتحان شده‌اند.

صلواتی افزود: در این زمان که امت همه دعای فرج بر زبان دارند و خواهان امام عصر(عج) هستند، خدای متعال هم آنها را برای ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری از امام عصر(عج) در زمان غیبت امتحان می‌کند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی بیان کرد: یک روز عموم مردم امتحان می‌شوند و بعد جریان انقلابی و ولایی هم امتحان می‌شوند و باید منتظران امام عصر(عج) امتحان شوند و از دل همین امتحان‌ها یاران واقعی امام زمان(عج) مشخص می‌شوند؛ خدا ما را امتحان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هرکس بتواند در دور راهی‌ها از علایق و هوای نفسش بگذرد و از فرمان ولی امر اطاعت کند قطعاً سربلند بیرون خواهد آمد، بنابراین همه باید ذوب در ولایت باشیم.

صلواتی تبیین کرد: یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های اهل ایمان اطمینان و اعتماد به ولایت و رهبری و تبعیت محض از فرامین و منویات امام‌المسلمین است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگترین نعمت در کشور ماست، یادآور شد: ولایت مقام معظم رهبری همان ولایت رسول‌الله(ص) است؛ مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به یکی از مسؤولان سابق کشور گفتند که به خاطر مصلحت خودت و مصلحت کشور در انتخابات شرکت نکنید که یک نصحیت برای برادر مؤمن بود.

صلواتی تشریح کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فرمودند که دوقطبی میان مؤمنان خلاف مصلحت است و همه باید مراقب سوءاستفاده دشمن باشند.

وی، صحبت ولی امر مسلمین را عامل آرامش قلوب مومنین و جریان انقلابی دانست و اضافه کرد: ایشان با این نصحیت مشفقانه از دوقطبی شدن کشور جلوگیری کردند.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سال 88 هم همین نصیحت‌ها را به سران نانجیب فتنه داشتند، اما فتنه‌گران با تبعیت از هوای نفس، ساده‌لوحی و لج‌بازی در مقابل نایب امام زمان(عج) ایستادند.

انتهای پیام/82021/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول