اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد

اهدای عضو 65 مرگ مغزی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در یک دهه اخیر و در قالب امر خداپسندانه اهدای عضو، 65 نفر بیمار مرگ مغزی در استان اردبیل اعضایشان را با رضایت خانواده‌هایشان به بیماران نیازمند اهدا کردند.

اهدای عضو 65 مرگ مغزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست با معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردبیل اظهار کرد: در یک دهه اخیر و در قالب امر خداپسندانه اهدای عضو، 65 نفر بیمار مرگ مغزی در استان اردبیل اعضایشان را با رضایت خانواده‌هایشان به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی تصریح کرد: در سایه اهدای عضو این متوفیان 300 نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا حیات مجدد پیدا کردند که این نشان از ایثار و گذشت خانواده‌های این افراد دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به تشکیل مجمع خیرین سلامت در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر و با راه‌اندازی این مجمع فعالیت‌های خوبی در حوزه ارتقای سلامت جامعه انجام شده به طوری که زمین پنج هکتاری به ارزش 30 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان از سوی خیرین در اردبیل اختصاص یافته است.

پورفرضی از همت خیرین برای خرید تجهیزات تشخیصی و درمانی در مراکز بیمارستانی خبر داد و افزود: تلاش جدی بر این است تا بتوانیم با حمایت و همراهی این خیرین زمینه جلب مشارکت آنها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل مجموعه‌هایی همچون انجمن خیریه ریحانه، مهرانه و... در حمایت از بیماران سرطانی و ام.اس کمک‌های قابل توجهی را انجام می‌دهند، بیان کرد: تلاش جدی و فراگیر بر این است تا با حمایت همه‌جانبه ظرفیت و زمینه‌ای فراهم آید تا بتوان با همت خیرین پروژه‌ها و کارهای اساسی را به انجام رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت از خیرین به عنوان بازوان توانمندی یاد کرده که می‌تواند در اجرایی شدن این پروژه بسیار مؤثر و راهگشا عمل کند، اضافه کرد: ‌امیدواریم با همراهی خیرین ظرفیت‌های خوبی در حوزه ارتقای سطح سلامت جامعه فراهم آید.

انتهای پیام/62001/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول