اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

چشم دوختن به غرب مشکلی را حل نمی‌کند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: چشم دوختن به غرب مشکلی را در کشورمان حل نمی‌کند.

چشم دوختن به غرب مشکلی را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: چشم دوختن به کشورهای غربی و امید بستن به آنها مشکلی را در کشورمان حل نمی‌کند.

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اخیرا علامه جوادی آملی چشم دوختن به غرب و منتظر ماندن برای لغو تحریم‌ها را مطرح کرده‌اند و عنوان کرده‌اند بی‌عرضگی است که چشم‌مان را به غرب و کدخدا بدوزیم، این مسئله نیازی به سواد ندارد و اظهر من الشمس است که نباید از کدخدا توقع داشته باشیم مگر آن زمان که ایران، ایران باستان شناخته می‌شد آن طرف آب‌ها مگر کویر نبود الان چطور شده است که آن موقعیت را کنار گذاشته‌ایم و به سمت غرب دست دراز می‌کنیم و به آن محتاج می‌شویم پس این بی‌عرضگی است.

وی عنایت ذات اقدس الهی برای دیوث نشدن و بی‌عرضه نبودن برخی‌ها را از درگاه احدیت مسئلت کرد تا از این وضعیت نجات یابند سپس بیان داشت: باید برای مدیریت عزتمند این کشور و آبادانی آن تلاش کرد.

باقری به تحریم نفتی 30 ساله توسط اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: بنابراین به مدت 30 سال کشتی‌های نفت‌کش توسط بیمه‌گزاران خارجی بیمه نخواهند شد از طرف دیگر غرب دزدان دریایی را تقویت خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: با این سری اقدامات به دنبال این هستند که کشتی‌‌های غول‌پیکر کشورمان را منفعل کنند تا اینکه با استفاده از کشتی‌های استیجاری امور اقتصادی کشور انجام گیرد و چون این قبیل وسایط حمل و نقل توان مقاومت در مقابل دزدان دریایی را ندارند به این ترتیب امنیت صادرات نفت را به طور کلی زیر سوال می‌برند.

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: جان کری لغو تحریم‌ها را منوط به عدم حمایت ایران از مقاومت کرده، همچنین آلمان شرط برقراری روابط اقتصادی را به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

باقری بیان داشت: رهبری در نخستین گام‌های مذاکره فرموده‌ بودند که دشمن در صورت کوتاه آمدن در انرژی هسته‌ای و ... همواره به بهانه‌تراشی خواهد پرداخت که امروز شاهد هستیم آینده‌نگری رهبری به واقعیت پیوسته است ولی گوش شنوا وجود ندارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه عظمت و عزت امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع) در جهان پرآوازه شده است، گفت: بنابراین ملکه انگلیس را سادات معرفی می‌کنند تا وجه از دست رفته‌شان را احیا کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اظهارات نادرست وزیر بهداشت مبنی بر اینکه «مشکلات کشور توسط سه دسته مدافع علم، مدافع حرم و مدافع قلم ایجاد می‌شود» بیان داشت: واقعا چنین اظهاراتی تاسف‌آور است.

انتهای پیام/61002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول