اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

عاشورا جریان صرفاً مصیبت نیست/ عاشورا صحنه عبرت است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: عاشورا جریان صرفاً مصیبت نیست؛ عاشورا صحنه عبرت است و انسان باید از این صحنه عبرت بگیرد.

عاشورا جریان صرفاً مصیبت نیست/ عاشورا صحنه عبرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان، به ارتباط قیام عاشورا و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: حسینی شدن را می‌توان از دل هشت سال دفاع مقدس و در شرایط فعلی از جبهه مدافعان حرم استخراج کرد؛ نظام جمهوری اسلامی ایران سیمایی حسینی دارد؛ زیرا دوست مظلوم و دشمن ظالم است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، ملت اسیر و دربند، دچار فساد و زیر ظلم حکومت دشمنان دین را نجات داد و زندگی و سرنوشت آن‌ها را در دست گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مسلمانان باید در طول زمان بفهمند که تکلیفشان در قبال اسلام ناب محمدی (ص) چیست و بدانند که با زبان نمی‌شود فقط مسلمان بود؛ عاشورا صحنه عبرت است و انسان باید از این صحنه عبرت بگیرد.

واحدی تأکید کرد: دور شدن از ذکر خدا و نماز، فراموش کردن معنویت، عدم توسل به ذکر خدا، دنبال شهوت‌رانی رفتن و دنیاطلبی از دلایل گمراهی مردم در زمان امام حسین (ع) بود؛ در سیره و اندیشه شهیدان چمران، آوینی و مطهری سخنان زیبایی در مدح امام حسین (ع) زده شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری می‌فرماید اگر جریان عاشورا یک جریان صرفاً مصیبت بود، هرگز این آثار را به ارمغان نمی‌آورد؛ نهضت عاشورا حماسه بزرگ و الهی بود و در ادبیات رایج انقلاب اسلامی ایران، نهضت عاشورا نقش بسزایی ایفا کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اینکه اثرگذاری نهضت عاشورا در پیدایش انقلاب اسلامی ایران بسیار زیاد بود، تصریح کرد: نابودی ستم و استبداد، استکبار جهانی و برپایی حکومت عدل الهی، و اجرای احکام اسلام و قرآن و جلوگیری از وابستگی به اجانب و بیگانگان مشابه انگیزه و هدف شکل‌گیری قیام عاشورا بود که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم.

انتهای پیام/2249/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول