اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزیر علوم:

35 درصد جمعیت دانشجویی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 35 درصد جمعیت دانشجویی کشور را در اختیار دارد که باید در بعد کیفی نیز رشد یابد.

35 درصد جمعیت دانشجویی کشور در اختیار دانشگاه آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی شریعتی نیاسری ظهر امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد همدان اظهارکرد: در بازدیدهای دانشگاهی که از مناطق مختلف صورت می‌گیرد، تمایل دارم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشته باشم.

وی گفت: دانشگاه آزاد مانند دیگر دانشگاه‌های ما جزو مجموعه زیرنظام‌های دستگاه آموزش عالی کشور است که رشد علمی و آموزشی کشور را بر عهده‌ دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: وظیفه ما در وزارت علوم حمایت از دانشگاه آزاد است، تا با کمک بخش آموزش عالی مسیر خود را پیش گیرد که در این همراهی باید ارتباط بین دانشگاه‌ها چه دولتی و چه غیردولتی بیشتر شود.

وی درخصوص نقش دانشگاه آزاد در آموزش عالی بیان کرد: این دانشگاه، یکی از زیرنظام‌های به حق آموزش عالی کشور محسوب می‌شود و سهم قابل ملاحظه‌ای از بار آموزش عالی در جامعه را بر عهده دارد.

شریعتی نیاسری اضافه کرد: به دلیل سهم قابل ملاحظه دانشگاه آزاد، وزارت علوم، به عنوان دلسوز این دانشگاه موظف به کمک این نهاد آموزش عالی است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد بیش از 35 درصد جمعیت دانشجویی کل کشور را در اختیار دارد و به همین نسبت هم باید در بعد کیفی رشد یابد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در اکثر کشورهای مطرح، دانشگاه‌های خصوصی دوشادوش دانشگاه‌های دولتی و در بسیاری از مواقع جلوتر از آنها در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه فعالیت و پیشرفت در بخش خصوصی و غیر دولتی بسیار بیشتر است و باید همین انگیزه در بعد کیفی نیز ساری و جاری شود.

شریعتی نیاسری با بیان اینکه دو ملاک اصلی برای تأسیس رشته‌های جدید در آموزش عالی مورد تأکید قرار داد؛ گفت: در ابتدا با در نظر گرفتن استانداردهای مورد نیاز اعم از تعداد هیأت علمی و نسبت آن به تعداد دانشجو و در مرحله بعد با توجه به بازار کار و نیاز بومی هر منطقه، رشته‌های جدید دانشگاهی تأسیس می‌شوند.

انتهای پیام/89003/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول