اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کردستان:

استعفای اجباری فانی سرپوش گذاشتن بر اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان است

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کردستان گفت: استعفای اجباری وزیر آموزش و پرورش برای ترمیم کابینه نیست بلکه به نوعی سرپوش گذاشتن بر بحث اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان است.

استعفای اجباری فانی سرپوش گذاشتن بر اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان است

عباس حسین‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، کنار رفتن فانی از تصدی وزارت آموزش و پرورش را استعفای اجباری خواند و اظهار کرد: اگر آقای فانی در جلسه استیضاح مجلس حاضر می‌شد آبروی دولت می‌رفت و به خاطر همین فانی را مجبور به استعفا کردند تا بر این قضیه سرپوش بگذارند.

وی تصریح کرد: دولت می‌خواهد با تغییر وزرا قضایای پیش‌آمده و به خصوص اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان را ماله‌کشی کند اما مردم به جزئیات تمامی مسائل آگاهی دارند.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کردستان همچنین افزود: جامعه فرهنگیان از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا کسانی را که چنین جرمی مرتکب شده‌اند، زیر سوال ببرند و احقاق حق کنند.

حسین‌پناهی تصریح کرد: پنج درصد حقوق فرهنگیان و معلمان که در صندوق ذخیره فرهنگیان پس‌انداز می‌شود، امانت است اما دولت تدبیر و امید به خوبی امانتداری نکرد و نیاز است که تا رسیدن به نتیجه و رسوا شدن خیانت‌کنندگان به امانت فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که نایب رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان همانند آقای فانی باید پاسخگوی اختلاس در این صندوق باشد، این فرد به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کردستان افزود: یک معلم و یا یک فرهنگی برای دریافت یک میلیون تومان باید کانال‌های مختلفی را طی کند اما متاسفانه پول همین افراد با رقم 8 هزار میلیارد تومان به جیب افرادی خاص می‌رود و دولت سعی می‌کند آن را ماست‌مالی کند.

حسین‌پناهی عنوان کرد: آقای روحانی تغییر سه وزیر آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را ترمیم دولت می‌خواند و این جای سوال دارد که بحث ترمیم در زمان اندک پایان دولت قابل توجیه نیست چون در این مدت از دست کسی کاری بر نمی‌آید چون همه درگیر انتخابات می‌شوند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: ترمیم زمانی توجیه‌پذیر است که زمان برای جبران مافات باشد و گرنه تغییر بدون اثرگذاری معنایی ندارد.

وی در پایان افزود: استعفای اجباری وزرا ذهن مردم را نسبت به کم‌کاری‌های دولت منحرف نمی‌کند و راه گریز از پاسخگویی به افکار عمومی نیست بلکه می‌طلبد دولت شفاف‌سازی کند چون مردم خود از بصیرت سیاسی و اجتماعی بالایی برخوردارند و مسائل را درک می‌کنند.

انتهای پیام/79001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول