اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

لزوم تغییر مصوبه شورای شهر در مورد پسماند کارخانه‌ها/ صادرات مازاد تولید گندم یک فرصت است

استاندار خوزستان گفت: صادرات مازاد تولید گندم به بازار عراق و بازارهای دیگر کشورهای منطقه را باید یک فرصت تلقی کرد.

لزوم تغییر مصوبه شورای شهر در مورد پسماند کارخانه‌ها/ صادرات مازاد تولید گندم یک فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه کارگروه آرد و نان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد با تاکید بر حضور اداره‌جات مرتبط با بحث کیفیت و کمیت تولید گندم و آرد استان اظهار کرد: تولید کنندگان و به طور کل بخش بازرگانی استان باید از تولید مازاد گندم در جهت تقویت بخش صادرات استان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: صادرات مازاد تولید گندم به بازار عراق و بازارهای دیگر کشورهای منطقه را باید یک فرصت تلقی کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به نداشتن مکان‌های مناسب مانند سیلو برای نگهداری گندم‌های مازاد تصریح کرد: هیچ کار و صنعتی بدون مشکل نیست و نمی‌توان انتظار داشت ریسک کار تولید و صنایع صفر باشد.

شریعتی با ابراز تاسف از اینکه در کنار برخی فعالیت‌های اقتصادی می‌توان فرصت‌های شغلی جدیدی را به‌ وجود آورد اما این فرصت مورد اغفال بخش صنعت قرار گرفته است، گفت: اگر بخش بازرگانی شرایط و زمینه صادرات محصولاتی مثل گندم را به کشور‌های دیگر مهیا کند به طور حتم بخشی از نیروی کار بیکار محتاج شغل نخواهد ماند.

وی از اتاق بازرگانی درخواست کرد، فعالان مناسب در حوزه عراق و در استان‌های بصره و العماره را به کشور دعوت کند و برای فعال کردن بخش صادرات گندم به تفاهم برسند.

شریعتی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: تنها به بازار داخل و درآمد بدون زحمت و راحت طلبانه اکتفا نکنید در کار اقتصادی به طور مستمر باید فعال باشید.

وی به منظور تشویق تولید کنندگان پیشنهاد کرد؛ چنانچه کسی آرد با کیفیت تحویل دهد به میزان 20درصد سهمیه بیشتر دریافت خواهد کرد و این درصد تشویقی تا میزان 40 درصد افزایش پیدا کند.

شریعتی با اعلام حمایت از کسانی که که سرمایه، پول و تکنولوژی را وارد چرخه اقتصادی استان کردند گفت: برخی از سرمایه‌گذاران در شرایط سخت جنگ کمک کردند مسائل استان حل شود اکنون که خطوط تولید آنها فرسوده و قدیمی است شایسته است به صورت ویژه از آنها حمایت شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان خوزستان خطاب به منظور حل مشکل کمبود سیلو برای ذخیره گندم خطاب به مدیر تعاون روستایی استان گفت: جانمایی سیلو‌های مورد نیاز در شهرستان مشخص شود و هر میزان اعتبار برای احداث سیلو جدید نیاز است پرداخت می‌شود.

شریعتی با ابراز گله‌مندی از مصوبه شورای شهر مبنی بر محاسبه پسماند کارخانه‌جات بر اساس متراژ تاکید کرد: در این مصوبه باید تجدید نظر شود چرا که هزینه پسماند در کارخانه‌جات را بالا می‌برد.

استاندار خوزستان در پایان از نماینده شهرداری در خواست کرد: ظرف 2 هفته با مشخص کردن تکلیف این مصوبه در مورد کارخانه‌جات به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی از کارخانه‌جات بازدید کنند تا هم کارخانه دارها و هم شهرداری به حق و حقوق خود برسند.

انتهای پیام/72032/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول