اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی گیلان خبر داد

تحصیل 18 هزار دانشجو در مراکز علمی‌‌ کاربردی گیلان

رئیس دانشگاه جامع علمی‌‌ کاربردی گیلان از تحصیل 18 هزار دانشجو در مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: 220 کد رشته در مراکز علمی‌ کاربردی گیلان ارائه می‌شود.

تحصیل 18 هزار دانشجو در مراکز علمی‌‌ کاربردی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه علمی‌ کاربردی اظهار کرد: این جلسه خبری به منظور معرفی اهداف و انگیزه‌های دانشگاه برگزار شده است.

وی سالروز تاسیس دانشگاه علمی‌ کاربردی را 18 مهر عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل تقارن با ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت سالروز تاسیس این دانشگاه، تشکیل جلسه مذکور به تعویق افتاد.

این مسؤول با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی در سال 73 با هدف کاربردی و مهارتی کردن رشته‌ها تاسیس شده است، افزود: مسؤولان این دانشگاه قصد داشتند از فضای مدرک‌گرایی خارج شده و یک الگوی صحیح در آموزش ارائه شود.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه علمی‌ کاربردی گیلان 18 هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: بیش از 220 کد رشته تحصیلی و یک‌هزار و 500 نفر مدرس در اختیار دانشگاه علمی‌ کاربردی گیلان است.

صادقی به آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاه مذکور اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های اخیر 37 هزار نفر از مراکز دانشگاه علمی‌ کاربردی گیلان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی بیش از 70 درصد از دانشجویان مراکز علمی‌ کاربردی گیلان را شاغل دانست و گفت: واحد استانی دانشگاه علمی‌ کاربردی بیشتر درگیر نظارت بر عملکرد مراکز از جنبه‌های آموزشی و فرهنگی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌‌ کاربردی گیلان اضافه کرد: با 30 مرکز فعال علمی‌ کاربردی گیلان، جایگاه خوبی در کشور داریم و به‌زودی قرار است بحث رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌ها مطرح شود.

به گفته وی اگر به استانداردها، شاخص‌ها و ابعاد کیفیت در دانشگاه‌ها توجه شود چاره کار برای برطرف شدن مشکلاتی از جمله بیکاری، اعتباربخشی به آموزش عالی و... پیدا می‌شود.

صادقی عدم استقبال از آموزش عالی را به دلیل مدرک‌گرایی دانست و خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها باید به کارورزی‌ها و کاربینی‌ها توجه شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در باره دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فرمودند کسانی که از دانشگاه علمی‌ کاربردی فارغ‌التحصیل می‌شوند باید پنجه‌ای کارآمد داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌‌ کاربردی گیلان با اشاره به اینکه تا رسیدن به دانشگاه جامع و کارساز فاصله داریم، متذکر شد: در تلاش هستیم تمام اهداف دانشگاه محقق شود.

انتهای پیام/84004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول