اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

دستگاه تعلیم و تربیت نباید دستخوش مسائل سیاسی شود/ آیا در آموزش و پرورش قحط‌ الرجال است؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه با برخورد سیاسی با آموزش و پرورش نمی‌توان این وزارتخانه را مدیریت کرد و باید آموزش و پرورشی‌ها آن را مدیریت کنند، گفت: آموزش و پرورش تئوریسین نمی‌خواهد، بلکه به یک مدیر جهادی نیازمند است.

دستگاه تعلیم و تربیت نباید دستخوش مسائل سیاسی شود/ آیا در آموزش و پرورش قحط‌ الرجال است؟

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش حداقل در 2، 3 ماه اخیر در شرایط مساعدی نبوده است، چه در زمانی که وزیر داشت و چه اکنون که سرپرست دارد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از بازنشستگان از سال 93 تاکنون پاداش خود را نگرفته‌اند و حقوق معلمان نیز افزایش چندانی نداشته است.

عباسی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، افزود: بسیاری از فرهنگیانی که دبیر متوسطه دوم بوده‌اند، به دلیل نیاز به معلمان در دوره ابتدایی، در دوره ابتدایی و یا متوسطه اول تدریس می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: این صندوق اوضاع خوبی نداشته و بی‌تدبیری‌هایی در مدیریت آن وجود داشته است و در مجموع، در حال حاضر آموزش و پرورش وضعیت مساعدی ندارد.

وی در «خصوص معرفی احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش»، خاطرنشان کرد: وی ارتباطی با آموزش و پرورش نداشته است و نباید فراموش کرد که آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای نیست که به راحتی بتوان با آن برخورد کرد.

عباسی عنوان کرد:‌ آیا واقعاً در آموزش و پرورش قحط‌ الرجال بوده است؛ یعنی آیا با وجود این همه فرهنگیان فرهیخته و دارای تحصیلات دانشگاهی و دکتری، کسی قادر نیست آموزش و پرورش را اداره کند که خارج از سیستم آموزش و پرورش، وزیر پیشنهاد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: فکر می‌کنم با برخورد سیاسی با آموزش و پرورش نمی‌توان این وزارتخانه را مدیریت کرد و باید آموزش و پرورشی‌ها این دستگاه را مدیریت کنند و نباید این وزارتخانه را دستخوش مسائل سیاسی کرد.

وی با اشاره به شخصیت احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس جمهور، عنوان کرد:‌ وی یک فرد علمی است و جایگاه خاص خود و کرسی دانشگاهی دارد و می‌تواند در دانشگاه موفق باشد اما در آموزش و پرورش موفق نخواهد بود؛ چرا که آموزش و پرورش در شرایط حاد است و به نظرم انتخاب وی، یک تصمیم اشتباه و استراتژیک است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه نباید با آموزش و پرورش نامهربانی کرده و مورد کم لطفی دولت قرار گیرد، گفت: باید آموزش و پرورش جایگاه شایسته‌ خود را  داشته باشد و اگر بخواهیم خارج از آموزش و پرورش یکی را به عنوان سکاندار معرفی کنیم، به شأن و منزلت آموزش و پرورش توهین می‌شود.

عباسی با برشمردن ویژگی‌های وزیر جدید پیشنهادی رئیس جمهور بیان داشت: باید این فرد در خصوص سند تحول بنیادین، دوره‌های آموزشی ابتدایی، متوسطه اول و دوم، کتاب‌های درسی و محتوای آنها و مدارس کپری در آموزش و پرورش نظر بدهد.

عضو کمیسیون آموزش افزود: آموزش و پرورش تئوریسین نمی‌خواهد بلکه کسی را می‌خواهد که کار انجام دهد و به یک مدیر جهادی نیازمند است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به مؤعظه و ارشاد ندارد، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نیاز به مدیر شایسته دارد تا بتواند مشکلات آن را کم کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول