اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار ایلام عنوان کرد

نقش استاندارد در افزایش صادرات کالا در مرز مهران

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر نقش استاندارد در افزایش صادرات کالا در مرز مهران تأکید کرد.

نقش استاندارد در افزایش صادرات کالا در مرز مهران

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسین کلانتری ظهر امروز در همایش استاندارد ایلام اظهار داشت: مرز بین‌المللی مهران بهترین فرصت برای توسعه همه جانبه استان ایلام است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: باید همه از این مزیت و ظرفیت استفاده کرده تا زمینه رونق اقتصادی استان ایلام فراهم شود و با این ظرفیت بتوان بخشی از مشکلات را بر طرف کرد.

وی ادامه داد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام نیز در این همایش گفت: از 700 واحد صنعتی در استان ایلام 163 واحد تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارند.

مهناز همتی ادامه داد: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان ما در صادرات استانداردهای ملی توجه کنند آن وقت قادر خواهند بود یک بازار صادراتی پایدار برای محصولات خود داشته باشند، در غیراینصورت نه تنها بازار را برای خود از دست می‌دهند بلکه کلا برند ایرانی را تخریب می‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: امروز همایشی در این راستا در ایلام برگزار شده که محور آن بحث استاندارد است که با حضور تجار و تولیدکنندگان و مسؤولان ارشد استان ایلام برپا شد.

همتی با بیان اینکه کل واحدهای تولیدی در استان ایلام 700 واحد است، تصریح کرد: در حال حاضر 163 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری داریم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام در خصوص واحدهای تولیدی که استاندارد را رعایت نمی‌کنند هم گفت: واحدهای تولیدی که نتوانند انطباق کیفیت با استاندارد داشته باشند و یا نتوانند با استاندارد محصول تولید نکنند برابر ضوابط استاندارد با آنان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در درجه اول تذکر و اخطارهای لازم طبق مواد قانونی که سازمان ملی استاندارد دارد تذکرات را می‌دهیم بعد از آن اگر نتوانند ضوابط را اجرایی کنند موظف هستیم که به واحد تولیدی مراجعه و نسبت به پلمب تجهیزات غیر استاندارد واحد تولیدی اقدام کنیم.

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم از تولید کنندگان و اصناف برتر استان ایلام در حوزه استاندارد تجلیل شد.

انتهای پیام/2246/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول